کسب عنوان مربی و راهنمای کوه‌نوردی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران توسط دو تن از کارشناسان دانشگاه

خانه خبرها
کسب عنوان مربي و راهنماي کوه‌نوردي فدراسيون کوهنوردي و صعودهاي  ورزشي ايران توسط دو تن از کارشناسان دانشگاه

آقايان فرزاد اميدي و نادر سايه‌ميري از کارشناسان ورزشکار و باسابقه دانشگاه ايلام موفق به کسب عنوان مربي و راهنماي کوهستان سطح باشگاه فدراسيون کوهنوردي و صعودهاي  ورزشي جمهوري اسلامي ايران شدند.

 به گزارش روابط عمومي، آقايان فرزاد اميدي و نادر سايه‌ميري از کارشناسان ورزشکار و باسابقه دانشگاه ايلام پس از گذراندن بيش از 13 دوره تخصصي اهم از (کوهپيمايي، سنگنوردي، هواشناسي، نقشه خواني GPS، نجات در برف، بهمن‌شناسي، امداد و نجات، هواشناسي و ...) در استان‌هاي مختلف و با شرايط آب و هوايي متفاوت در طول 6 سال گذشته،  موفق به کسب عنوان مربي و راهنماي کوهستان و کوهنوردي فدراسيون کوهنوردي و صعودهاي  ورزشي جمهوري اسلامي ايران شدند.

بنا بر اين گزارش: در سال 1394 و به دنبال حوادث مختلف در صعود هاي کوهنوردي در نقاط مختلف کشور، فدراسيون کوهنوردي و صعودهاي  ورزشي هر نوع صعود خارج از ضوابط باشگاه‌هاي کوهنوردي را ممنوع کرد و کليه صعودهاي ورزشي رو منوط به تشکيل باشگاه برابر مقررات و ضوابط، مصوب نمود. براي هر گروه 12 نفري يک نفر با مدرک مربي و راهنماي صعود هاي ورزشي مورد نياز است، که خوشبختانه با وجود اين عزيزان دانشگاه مي تواند براي صعودهاي خارج از استان و قلل مرتفع بالاي 3000 متر، تعداد 24 نفر را با شرايط خاص (حداقل گذراندن دوره مقدماتي کوهپيمايي) به قلل مرتفع اعزام نمايد.

اين گزارش مي‌افزايد: آقاي فرزاد اميدي مؤسس باشگاه کوهياران و آقاي نادر سايه‌ميري عضو فعال باشگاه، سه سال است با همکاري ساير همکاران فعال در اين زمينه به نحو بسيار مناسبي فعاليت‌هاي باشگاه کوهياران را ساماندهي کرده و با تقبل هزينه‌هاي شخصي اقدام به ادامه فعاليت کوهنوردي حرفه‌ي  در استان ايلام و مناطق مختلف کشور نمود‌ه‌اند، که تاکنون به بيش از 15 قله مرتفع کشوري صعود کرده‌اند.

روابط عمومي دانشگاه ايلام براي اين عزيزان آرزوي موفقيت و سربلندي را دارد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها