در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی دانشگاه در سطح داخلی و جهانی؛ کنفرانس بین‌المللی پیامدهای جهانی کرونا برگزار می‌گردد

خانه خبرها

دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام عنوان کرد: ايفاي مسئوليت اجتماعي از تعهدات اصلي   دانشگاه ايلام در سطح داخلي و بين‌المللي است و برگزاري کنفرانس بين‌المللي پيامدهاي جهاني کرونا براي رفع و غم و اندوه بشر در راستاي التزام به اين رسالت با کمک دانشگاه UTM مالزي و همکاري شش دانشگاه داخلي و خارجي ديگر در حال برگزاري مي‌باشد.

   به گزارش روابط عمومي، دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام در مراسم افتتاحيه کنفرانس بين‌المللي پيامدهاي جهاني کرونا که بصورت حضوري و برخط صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد، به تاريخچه و وضعيت کنوني دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه ايلام در سال 1976 تاسيس گرديد و در حال حاضر دانشگاهي بين‌المللي   و داراي 8 دانشکده و آموزشکده، 40 گروه آموزشي و دو موسسه تحقيقاتي است، که بيش از 220 عضو هيأت علمي تمام وقت و 200 استاد مدعو در آن مشغول تدريس مي‌باشند.

دکتر علي‌اکبري افزود: 7500 دانشجو، که از اين تعداد 500 تن دانشجوي بين‌المللي هستند در مقاطع کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري اشتغال به تحصيل دارند.

رئيس دانشگاه يادآور شد: دانشگاه ايلام به دنبال روابط دوجانبه و چند جانبه با همتايان تحقيقاتي و آموزشي در سراسر جهان مي‌باشد و در اين راستا هم‌اکنون با 14 دانشگاه از جمله سه دانشگاه از کشور مالزي، تفاهم نامه همکاري آموزشي و پژوهشي امضاء کرده است.

دکتر علي‌اکبري با اشاره به روابط خوب دانشگاه ايلام با دانشگاه‌هاي خاور دور خاطرنشان کرد: در سال 2019، دانشگاه ايلام و دانشگاه UTM مالزي همکاري متقابل را براي تحقيقات و امور دانشگاهي برنامه ريزي کرده‌اند و  کنفرانس حاضر نتيجه اين ابتکار است.

رئيس دانشگاه افزود: با توجه به تجربه قبلي هردو دانشگاه در سازماندهي و اداره کنفرانس‌هاي ملي و بين‌المللي و با توجه به همکاري قبلي با دو دانشگاه ترکيه و با بهره‌مندي از همکاري آکادمي تمدن اسلامي، تيم همکاري بين‌المللي واقعي و چند جانبه شکل گرفت.

پروفسور علي‌اکبري التزام به رسالت اجتماعي را يکي از تعهدات دانشگاه ايلام عنوان کرد و گفت: ما براي ايفاي مسئوليت اجتماعي دانشگاه،  تصميم گرفتيم شرايط مناسبي را براي دانشمندان، محققان و صاحب‌نظران در اقصي نقاط جهان فراهم نماييم، تا نظرات و يافته‌هاي خود را براي رفع غم و اندوه بشر به اشتراک بگذارند و به همين جهت عنوان کنفرانس، «بررسي پيامدهاي جهاني کرونا» قرار گرفت، براي اينکه کرونا يکي بيماري همه‌گير است، که کل جهان را با خطر و چالش جدي مواجه کرده و زندگي روزمره مردم را هم تحت تأثير قرار داده است.

رئيس دانشگاه در ادامه تأثيرات مختلف کوويد 19 در سطح جهان اشاره کرد و گفت: کوويد 19، جهان را در تمام زمينه‌ها تحت تأثير قرار داده و همچنان هم در حال اثر گذاري است و اين واقعيتي است که ما هرگز  به آن فکر نکرده بوديم. بواقع کرونا هيچ منطقه‌اي را بي تاثير نگذاشت و با توجه به پيامدهاي مختلفي که به همراه داشت، به تعبيري مي‌توان آن را رنسانس قرن حاضر با تأثيري بيش از انتظار عنوان کرد، اما با وجود تأثيرات مضر و مرگبار آن؛ مي‌توان  براي مقابله با موارد مشابه در آينده تجربه اندوزي نمود. 

دکتر علي‌اکبري، افزود: کوويد 19، ما را به تلفيق نگراني‌هاي محلي و جهاني رهنمون مي‌کند، براي اينکه اين بيماري فراگير روشن ساخت، که حتي اگر به موضوعات محلي اهميت دهيم، لازم است در يک چهارچوب جهاني عمل نمائيم.

رئيس دانشگاه، اضافه کرد: ما از همه‌گيري و فراگيري کوويد 19،   فهميديم که يک مورد بيماري در کشور چين مي‌تواند سرنوشت تمام مردم دنيا را تحت تأثير قرار دهد و ايمني ما نتيجه رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي توسط ساير شهروندان در نقاط مختلف جهان خواهد بود.

رئيس دانشگاه باور علماء و شاعران ايراني در طول تاريخ که الهام‌بخش فضيلت و انسانيت بوده‌اند، را «جهان‌محور»  عنوان کرد و اظهار داشت: سعدي، شاعر بزرگ ايراني قرن سيزدهم ميلادي، با اشعار نابي که دارد، باوري فرامرزي را درباره درد و رنج مشترک انسان‌ها ارائه نموده است و معتقد است آرامش ما نمي‌تواند جداي از سلامت و آرامش ديگران در نقاط مختلف جهان باشد.

پروفسور علي‌اکبري در ادامه به تأثيرپذيري آموزش عالي کشورها از کوويد 19 اشاره کرد و بيان داشت:  اين بيماري  مربيان و مسئولان دانشگاه‌ها را وادار کرد تا آموزش مجازي، آنلاين و از راه‌دور را جايگزيني قابل اعتماد براي آموزش حضوري بدانند و لذا نياز به ايجاد زيرساخت‌ها، براي آموزش آنلاين غيرقابل انکار است و آموزش دنياي پساکرونا به هيچ وجه نمي‌تواند اهميت تلفيق آموزش مجازي و حضوري را ناديده بگيرد.

رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه محققين رشته‌هاي علوم انساني و اجتماعي از سراسر جهان در برگزاري اين کنفرانس مشارکت دارند، گفت: بر خود لازم مي‌دانم مراتب سپاسگزاري خود را از محققان و پژوهشگران گرامي از قاره‌هاي آسيا، آفريقا و اروپا که با بهره‌گيري از امکانات آنلاين، بيش از 100 مقاله را در اين کنفرانس به اشتراک گذاشته‌اند اعلام بدارم و يادآور شوم که مشارکت و ارائه سخنراني‌هاي علمي آنها، اين کنفرانس را به يک تلاش علمي موفق جهاني تبديل کرده است.

پروفسور علي‌اکبري با بيان اينکه  دانشگاه ايلام خود را مديون تعدادي از مديران آموزش عالي و گروه‌هاي تحقيقاتي  و پژوهشي  در سازماندهي و اداره اين رويداد بزرگ علمي و تحقيقاتي مي‌داند، اظهار کرد: همچنين برخود لازم مي‌دانم از پروفسور احمد فوزي اسماعيل رييس دانشگاه UTM، پروفسور مومن شاهين رييس دانشگاه ناميک کمال، پروفسور محمت زلکا رييس دانشگاه اسکودار و پروفسور دکتر زيداتون رييس دانشکده علوم اجتماعي و انساني دانشگاه UTM،  براي توجه و واکنش مثبت و سريع آنها به اين خطر جهاني و پاسخ مثبت آنها به اين فعاليت تحقيقاتي جهاني قدرداني نمايم. براي اينکه اين عزيزان سخاوتمندانه از پيشنهاد دانشگاه ايلام استقبال کرده و بطور مقتضي اقدامات لازم را براي سازماندهي اين کنفرانس مشترک انجام دادند.

رئيس دانشگاه افزود:  بر خود لازم مي‌دانم مراتب قدرداني و تشکر خود را از دکتر نصرالحسام بن نور محمد رييس آکادمي تمدن اسلامي مالزي، پروفسور کاماروز امان يوسف  رييس گروه تحقيقات تمدن غرب آسيا و دکتر منصوره ابراهيمي  مدير کميته کاري کنفرانس را ابراز نمايم.

دکتر علي اکبري در پايان سخنان خود با دعوت از حاضران و شرکت کنندگان کنفرانس براي حضور در دانشگاه ايلام بعنوان استاد مدعو يا دانشجوي دکترا، تأکيد کرد:  ما به دنبال توسعه و تقويت روابط بين‌المللي در همه زمينه‌هاي همکاري دانشگاهي هستيم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها