همایش ملی زیست جهان پساکرونا در دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها

با سخنراني دکتر غفاري معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و با حضور اساتيد، صاحب نظران و علاقمندان، همايش ملي زيست جهان پساکرونا بصورت حضوري و برخط در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، مراسم افتتاحيه همايش ملي زيست جهان پساکرونا با حضور دکتر غفاري معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و رئيس همايش، دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام و دبير همايش، دکتر شيرخاني معاون فرهنگي و اجتماعي و رئيس شوراي سياست‌گذاري همايش، دکتر رضازاده مشاور رئيس و مدير حوزه رياست و دبير علمي همايش، دکتر امامي‌پور مدير امور فرهنگي، دکتر  سپيدنامه دبير شبکه جامعه و دانشگاه و دبير اجرايي همايش، صبح امروز بصورت حضوري و برخط در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

در اين مراسم دکتر غفاري معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و رئيس همايش با اشاره به اينکه نسل چهارم دانشگاه‌ها اجتماعي و جامعه محور هستند،  تأکيد کرد برگزاري همايش ملي زيست جهان کرونا در دانشگاه ايلام با اين رويکرد برگزار شد، که نتايج آن در سطح ملي و استاني مورد استفاده قرار خواهد گرفت  که  نظر به متن ايشان بصورت جداگانه منتشر مي‌گردد.

در ادامه مراسم، دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام و دبير همايش با بيان اينکه دانشگاه‌ها پيشران توسعه و حرکت‌هاي اجتماعي هستند و لذا در همه برنامه‌ها و رويدادهايي که در سطح جامعه انجام مي‌گيرد بايد مشارکت فعال داشته باشند، اظهار داشت: دانشگاه ايلام بنا به رسالت اجتماعي و مسؤوليت‌پذيري که در قبال جامعه دارد و آن در طول چند سال اخير ثابت کرده، از روزهاي نخست پاندمي کرونا، عالمانه و سنجيده  در کنار مردم استان قرار گرفت و اعضاي هيات علمي دانشگاه در قالب شبکه ملي جامعه و دانشگاه 28 پيشنهاد کابردي را ارئه دادند، که مي‌توان به توليد  الکل طبي  اشاره کرد.

دکتر علي‌اکبري برگزاري همايش ملي زيست جهان پساکرونا را در اين راستا عنوان کرد و  سپس توضحاتي را درباره روند برگزاري همايش عنوان نمود و در ادامه به تبعات، پيامدها، آموزه‌ها، يادگيري‌ها و عبرت‌هاي زندگي در دوران کرونا اشاره کرد که متن سخنان ايشان بصورت جداگانه منتشر مي‌گردد.

در ابتداي اين مراسم دکتر سپيدنامه دبير اجرايي همايش اظهار داشت: 270 اثر علمي شامل 95 يادداشت فني و175مقاله علمي به دبيرخانه اين همايش ارسال شد، که پس از داوري آثار توسط اعضاي هيات علمي و اصحاب رسانه 119اثر برگزيده شده است.

وي افزود: کليه اين آثار و گواهي پذيرش مقالات در سامانه همايش ملي زيست جهان پسا کرونا بارگذاري مي شود.

دبير همايش ملي مجازي زيست جهان پسا کرونا تاکيد کرد: 27مقاله علمي و ياداشت فني برگزيده در افتتاحيه اين همايش در هفت پنل تخصصي دين، بهداشت و سلامت، فرهنگي و اجتماعي، آب و خاک و کشاورزي، اقتصاد صنعت و گردشگري، علم و فناوري و آموزش و پنل سياست داخلي و خارجي در دو نوبت صبح و عصر توسط صاحبان آثار ارائه مي‌شود.

دکتر سپيد نامه يادآور شد: در هر پنل تخصصي سه اثر شامل دو مقاله علمي و يک ياداشت فني ارائه مي شود.

وي در خصوص گواهي حضور، کتاب چکيده و مجموعه مقالات پذيرفته شده در اين همايش گفت: گواهي حضور در همايش هفته آينده بر روي سامانه همايش قرار خواهد گرفت، بنابراين شرکت‌کنندگان از گواهي مربوطه پرينت گرفته و سپس کتاب چکيده و مجموعه کامل مقالات پذيرفته شده در قالب سي دي بر روي سامانه همايش قرار مي‌گيرد.

در ادامه همايش در قالب هفت پنل اختصاصي و با ارائه 27 سخنراني دو نوبت صبح و عصر به شرح ذيل برگزار گرديد:

1- کارگروه ديني به ريسات حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر سراج دانشيار دانشگاه ايلام

2- کارگروه بهداشت و سلامت به رياست دکتر راضي ناصري‌فر عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي ايلام

3- کارگروه بخش آب، خاک، محيط زيست و کشاورزي به رياست دکتر حاجي کرمي استاد تمام دانشگاه ايلام

4- کارگروه اقتصاد ،صنعت و گردشگري به رياست دکتر علي سايه ميري دانشيار دانشگاه ايلام

5- کارگروه علم و فناوري و نوآوري به رياست دکتر کامران طاهرپور رئيس پارک علم و فناوري استان

6- کارگروه اجتماعي و فرهنگي يه ريسات دکتر علي‌ايار  مدرس دانشگاه  ايلام

7- کارگروه سياست داخلي و سياست خارجي به رياست دکتر نصرت ‌اله حيدري اعضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ايلام.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها