رییس آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور: توسعه متوازن دانشگاه ایلام یک دستاورد ماندگار است

خانه خبرها

دکتر ميرزا بزرگ رييس آموزش عالي، تحقيقات و فناوري سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد:  توسعه متوازن دانشگاه ايلام، عليرغم محدوديت‌هاي مالي موجود يک دستاورد ماندگار است، که بواسطه حضور دکتر علي‌اکبري بعنوان يک رئيس دانشگاه فرهيخته و تيم مديرتي هماهنگ محقق شده است.

   به گزارش روابط عمومي، نشست صميمي هيأت رئيسه دانشگاه ايلام و دکتر ميرزا بزرگ رييس آموزش عالي، تحقيقات و فناوري سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه، مهندس شفيعي معاون عمراني امور آموزش عالي سازمان برنامه و بودجه کشور، مهندس آقاجاني معاون هزينه‌اي و مهندس چاقويي کارشناس امور آموزش عالي سامان برنامه و بودجه کشور، حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، معاونين دانشگاه و جمعي از مديران و کارشناسان صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

در اين نشست دکتر ميرزا بزرگ رييس آموزش عالي، تحقيقات و فناوري سازمان برنامه و بودجه کشور با ابراز خرسندي از روند توسعه دانشگاه ايلام، اظهار داشت: در جريان بازديدي که امروز اينجانب و همکارانم از روند توسعه دانشگاه ايلام و احداث پروژه‌هاي عمراني داشتيم، مشخص شد که دانشگاه ايلام عليرغم محدويت‌هاي مالي موجود و به واسطه داشتن تيم مديريتي هماهنگ،  از توسعه متوازني برخودار مي‌باشد که اين امر يک دستاورد ماندگار است.

دکتر ميرزا بزرگ با تقدير از زحمات و پي‌گيري‌هاي دکتر علي‌اکبري براي تحقق توسعه متوازن دانشگاه ايلام، گفت: شوق و ذوق بي‌نظيري که دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام به هنگام ارائه گزارش عملکرد دارد، ريشه در نگاه صاحبخانه‌اي ايشان در مديرت دانشگاه دارد؛ که سزاوار تمجيد است.

رييس آموزش عالي، تحقيقات و فناوري سازمان برنامه و بودجه کشور، قرار گرفتن دانشگاه ايلام در مرز با عراق را يک مزيت خاص در بين خانواده آموزش عالي کشور عنوان کرد و اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه کشور براي دانشگاه‌هاي مرزي و از جمله دانشگاه ايلام به واسطه نقشي که در تحقق توسعه و امنيت کشور و تحت تأثير قرار دادن افکار عمومي کشورهاي همسايه دارند، اهميت ويژه‌اي قائل است و براي همين سعي شده در تخصيص اعتبارات حداکثر حمايت صورت گيرد.

دکتر ميرزا بزرگ با بيان اينکه بودجه دانشگاه ايلام در سال جاري و سال بعد به خوبي افزايش يافته است، گفت: تلاش خواهيم کرد حمايت حداکثري را بعمل آوريم تا تيم مديرتي فعلي بتواند اهداف و برنامه‌هاي خود را به خوبي محقق نمايد و  همچنين دانشگاه ايلام به جايگاه اصلي خود در سطح کشور دست يابد.

در ادامه اين نشست دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه مجموعه همکاران اينجانب فرصت توسعه دانشگاه ايلام هستند، اظهار کرد: اين ادعا يک باور است که مقامات اجرايي در سطح کشور و استان به آن اذعان داشته و در محافل مختلف آن را بيان کرده‌اند.

دکتر علي‌اکبري تحقق دانشگاه «تمام عيار» را يکي از اهداف تيم مديريتي دانشگاه ايلام عنوان کرد و گفت: در تمام حوزه‌هاي مختلف آموزشي، پژوهش و فناوري، فرهنگي، دانشجويي و پشتيباني و منابع انساني تحولات ماندگاري صورت گرفته است و از جمله شاهد احداث و توسعه پروژه‌هاي عمراني با اولويت تکميل پروژه‌هاي نيمه تمام هستيم، به گونه‌اي که وسعت سايت اصلي دانشگاه اکنون دو برابر شده است.

رئيس دانشگاه ايلام افزايش جذب هيأت علمي و اخذ مجوز رشته‌هاي تحصيلي جديد با اولويت دوره‌هاي تحصيلات تکميلي را از دستاودرهاي حوزه آموزشي عنوان کرد و گفـت:استخدام عضو هيات علمي توانمند و ارتقاء رتبه علمي اساتيد باعث شد، که حدود 80 درصد از اعتبارات پژوهشي استان توسط دانشگاه ايلام جذب شود و در حالي که قبلاً طرح‌هاي پژوهشي شرکت پتروشيمي و پالايشگاه گاز به دانشگاه‌هاي خارج استان واگذار مي‌شد و اساتيد بومي هيچ سهمي در اين قضيه نداشتند، امروز اعضاي هيات علمي دانشگاه ايلام که رشته مرتبط در اين زمينه دارند حداقل دو طرح پژوهشي را به اتمام رسانده‌اند و يا در حال انجام هستند.

دکتر علي‌اکبري ارتقاء فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي را يکي  ديگر از دستاورد دانشگاه ايلام در شش سال اخير عنوان کرد و بيان داشت: تنوع آرا در دانشگاه ايلام وجود دارد و سعي شده که گفتمان آزادانديشي در مقام عمل حاکم گردد و لذا در طول ساليان گذشته سخنرانان متعددي با ديدگاه‌هاي متضاد؛ در کمال آرامش سخنراني خود را در دانشگاه  ايلام ارائه دادند و هيچ مشکل خاصي هم پيش نيامد.

رئيس دانشگاه افزود: تحت تأثير اين رويکرد، دانشجويان دانشگاه ايلام در سطح کشور عالي درخشيدند و عنوان‌هاي مختلف ملي و از جمله در بخش  اربعين و اردوهاي راهيان نور را کسب کردند.

دکتر علي‌اکبري يادآور شد: مجموعه خدمات ارائه شده بستري را فراهم کرده، که خوشبختانه امروز دانشگاه ايلام با افتخار بعنوان گرانيگاه توسعه علمي، فرهنگي، آموزشي و پژوهشي استان ايلام مطرح است.

رئيس دانشگاه  در ادامه  مساعدت سازمان برنامه و بودجه در خصوص تخصيص  110 درصدي اعتبارات هزينه‌اي و عمراني، کمک به برقراي افزايش  50 درصد  کارکنان و  اجراي همسان‌سازي حقوق اعضاي هيأت علمي دانشگاه‌هاي وزارت علوم  و وزارت بهداشت  را بعنوان اولويت‌هاي اعتباري اعلام  و  خواستار مساعدت دفتر آموزش عالي  سازمان برنامه و بودجه کشور   را در اين خصوص خواستار شد.

دکتر علي‌اکبري همچنين خواستار مساعدت ويژه  دفتر آموزش عالي  سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور در زمينه  توسعه پروژه‌هاي عمراني دانشگاه ايلام شامل: احداث پرديس ورزشي دانشگاه، احداث سردرب اصلي دانشگاه، احداث خوابگاه دانشجويي آموزشکده فني  مهندسي و کشاورزي دهلران، احداث پرديس خوابگاهي پسران و تبديل پروژه توسعه دانشکده ادبيات و علوم انساني از استاني به ملي گرديد.

در اين نشست حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي مسئول نهادنمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، دکتر ملابهرامي معاون پشتيباني و منابع انساني ، دکتر مهديزاده معاون پژوهش و فناوري و دکتر سلاورزي مدير برنامه و بودجه نيز به صورت اختصار مطالبي را در زمينه روند توسعه دانشگاه ايلام و ضرورت توجه افزونتر سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کردند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها