نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه ایلام و مدیرکل دفتر خاک وزارت جهاد کشاورزی برگزار گردید

خانه خبرها
نشست هم‌انديشي رئيس دانشگاه ايلام و مديرکل دفتر خاک وزارت جهاد کشاورزي برگزار گرديد

در جريان نشست هم‌انديشي رئيس دانشگاه ايلام و مديرکل دفتر خاک وزارت جهاد کشاورزي، راهکارهاي توسعه همکاري‌هاي علمي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

  به گزارش روابط عمومي، نشست هم‌انديشي دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام و دکتر ميرزاوند مديرکل دفتر خاک وزارت جهاد کشاورزي با حضور دکتر صيدي معاون دانشجويي دانشگاه و دکتر رستمي‌نيا رئيس دانشکده کشاورزي صبح ديروز در محل دفتر رئيس دانشگاه برگزار گرديد.

در اين نشست دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه با اشاره به تعامل و همکاري خوب دانشگاه ايلام و سازمان‌ها و ادارات استان ايلام و از جمله با سازمان جهاد کشاورزي، اظهار داشت: ثمره اين رابطه خوب ارتقاء سطح فعاليت‌هاي پژوهشي در استان، جذب 80 درصد اعتبارات پژوهشي استان توسط دانشگاه ايلام و انجام پروژه‌هاي تحقيقاتي با محوريت حل مشکلات و معضلات استاني همچون مقابله با ريزگردها، مقاوم سازي خاک، بيابان زدايي و کاهش مصرف آب موردنياز کشاورزان بوده است.

دکتر علي‌اکبري با تمجيد از فعاليت‌هاي پژوهشي اساتيد دانشگاه ايلام، بيان کرد:  قبلاً بخش زيادي از تحقيقات سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌هاي استان ايلام به دانشگاه‌هاي خارج استان واگذار مي‌شد، اما با تعامل مثبتي که انجام گرفت، اساتيد دانشگاه ايلام امروز در تراز ملي اين تحقيقات را انجام مي‌دهند و در بخش کشاورزي سال گذشته طرح تحقيقاتي دکتر حاجي کريمي استاد تمام دانشگاه و امسال هم طرح دکتر رستمي نيا رئيس دانشکده کشاورزي بعنوان طرح برگزيده دانشگاهي در سطح وزارت علوم انتخاب گرديدند. 

رئيس دانشگاه با بيان اينکه دانشگاه ايلام از همه ظرفيت‌هاي خود در سطح ملي و جهاني براي کمک به کشاورزي کشور و استان استفاده کرده است، گفت: دانشگاه ايلام در سال 1397 دومين همايش بين المللي گرد و غبار را با حضور دانشمندان و صاحب نظران جهاني برگزار نمود، که  يکي از اهداف برگزاري اين همايش مقابله با بحراني ملي ريزگردها بعنوان يکي از تهديدات اصلي کشاورزي در سطح ملي و استاني بود، که خوشبختانه مقالات خوبي همراه با ارائه راهکار مناسب در اين زمينه ارائه گرديد.

رئيس دانشگاه افزود: همچنين تفاهم نامه همکاري مابين دانشگاه ايلام و مؤسسه مطالعاتي بيابان زايي پکن منعقد شد، که انجام پروژه‌هاي تحقيقاتي مشترک در خصوص مبارزه با پديده گرد و غبار و بيابان زايي از جمله مفاد اين تفاهم نامه بود.

دکتر علي‌اکبري در پايان تأکيد کرد از تمام توان خود براي توسعه همکاري‌هاي دوجانبه مابين دانشگاه ايلام و وزارت جهاد کشاورزي استفاده خواهد کرد.

در اين نشست دکتر ميرزاوند مديرکل دفتر خاک وزارت جهاد کشاورزي با بيان اينکه دانشگاه ايلام داراي ظرفيت‌هاي بالاي آموزشي، پژوهشي و آزمايشگاهي است، گفت: با توجه به اين پتانسيل عظيم در دانشگاه ايلام، دفتر خاک وزارت جهاد کشاورزي در نظر دارد استان ايلام را بعنوان پايلوت طرح ملي مطالعات نقشه‌هاي مديريت پذير خاک در کشور انتخاب نمايد.

دکتر ميرزاوند با بيان اينکه مطالعات و تحقيقات مربوط به خاک در توسعه کشاورزي نقش محوري دارد، خواستار تخفيف تعرفه‌هاي آزمايشگاهي مربوط به خاکشناسي براي پژوهشگران و علاقمندان از طرف دانشکاه ايلام شد و از رئيس دانشگاه ايلام درخواست کرد که رايزني لازم را براي قرار گرفتن عنوان خاکشناسي در رديف در تحقيات استاني و اختصاص بودجه لازم در اين زمينه را بعمل آورد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها