دانشگاه ایلام بعنوان مجموعه‌ای باتجربه و باصلابت؛ با شایستگی و اقتدار همایش ملی زیست جهان پساکرونا را برگزار کرد

خانه خبرها

دکتر غفاري معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري عنوان کرد: دانشگاه ايلام بعنوان مجموعه‌اي باتجربه و باصلابت و بر طبق رسالت اجتماعي که دارد، با شايستگي و اقتدار همايش ملي زيست جهان پساکرونا را برگزار نمود، که از نتايج آن در سطح ملي و استاني استفاده مي‌شود.

  به گزارش روابط عمومي، دکتر غفاري معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در مراسم افتتاحيه همايش ملي زيست جهان پساکرونا با اشاره به اينکه نسل چهارم دانشگاه‌ها اجتماعي و جامعه محور هستند، گفت: پاندمي پيچيده و مبهم کرونا همه بخش‌هاي حياتي جوامع را تحت تأثير قرار داد و لذا بايد دانشگاه‌ها بر طبق رسالت اجتماعي که دارند، اثرگذاري لازم را در مواجهه با يان پديده داشته باشند.

دکتر غفاري با تقدير و تشکر از نقش دانشگاه ايلام بعنوان مجموعه‌اي باتجربه  و باصلابت که در مسائل مختلف استاني و کشوري بنا به رسالت اجتماعي که دارد به صورت موفقيت‌آميز ورود کرده است؛ يادآور شد: با رويکرد دانشگاه جامعه محور، دانشگاه ايلام برگزاري همايش ملي زيست جهان پسا کرونا را در دستور کار قرار داد و با شايستگي و  اقتدار اين مسير را دنبال کرد که خوشبختانه امروز با ارائه مقالات و پيشنهادات مختلف کابردي به کار خود پايان مي‌دهد و نتايج آن در سطح ملي و استاني مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، يادآور شد: نتايج اين همايش يک دستاورد درخشان براي استان ايلام، دانشگاه ايلام و کشور است و ثابت کرد که دانشگاه اجتماعي و جامعه محور مي‌تواند بر محيط اطراف تأثيرگذاري مناسبي داشته باشد، لذا از جانب خود و مقام عالي وزارت علوم از مساعي همه عزيزان و دست اندرکاراني که در سطح استان و کشور با عزم قوي براي برگزاري اين همايش ملي تلاش کردند، کمال تقدير و تشکر را دارم.

دکتر غفاري در بخش ديگر سخنان خود به تغييرات، تحولات و پيامدهاي منتج از پديده کوويد 19 اشاره کرد و اظهار داشت: وقتي که اين پديده پيچيده، مبهم و چالش‌براگيز شکل گرفت، دو پرسش کليد مطرح گرديد:

1-چه دارويي در درمان اين بيماير مؤثر است؟

2-چه نوع حکمراني در ارتباط با اين پاندمي داشته باشيم؟

وي افزود: عليرغم اينکه بيشتر مردم دنيا از پيامدهاي اين پاندمي تأثير پذيرفته‌ و خسارت‌ها فراواني بر آنان وارد شده است، اما نتايج آن در کشورهاي مختلف متفاوت است، که اين پرسش را در ذهن متبادر مي‌کند که اين تفاوت‌ها ناشي از چيست؟ آيا عوامل جغرافيايي، اقليمي، ژنتيکي و نظام‌هاي بهداشتي در شکل‌گيري اين تفاوت‌ها دخيل هستند. براي هر يک هم شواهد تعيين کننده‌اي وجود دارد.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت عتف يادآور شد: با توجه به پيچيدگي و ابهاماتي که با اين پديده مواجهه  هستيم، لذا ارائه راه حل براي موضوعات مختلف مربوطه کاري ساده نيست و برگزاري اين نوع همايش‌ها مي‌تواند کمک خوبي در شناخت، نقد و تبين مسائل مطرح شده و ارائه راهکارهاي لازم داشته باشد.

دکتر غفاري افزود:  همچنين دانشمندان بايد در عرصه سياستگذاري همراه شوند، که براي تحقق اين مهم مجموعه‌هاي متعددي بايد همکاري نمايند.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با تأکيد بر مديريت هوشمندانه در کنترل پديده کوويد 19، يادآور شد براي تحقق اين نوع مديريت بايد به ضرورت‌ها و بايسته‌هاي ذيل بيشتر اعتنا کنيم:

1-يگانگي شناختي و عاطفي بين سياست‌گذاران و شهروندان؛

2-انسجام بين مردم و سياست‌گذاران؛

3-پذيرش مرجعيت علمي و نظام‍هاي تخصصي.

دکتر غفاري افزود: اگر يگانگي شناخت و انسجام بين مردم و سياستمداران شکل نگيرد، نمي‌توان به هم‌افزايي اثرگذار رسيد و ما مي‌بينيم کشورهايي که مردم و سياستمدارنش از يگانگي شناخت و  انسجام برخوردار بودند، در اين عرصه موفقيت‌هاي بيشتري کسب کردند.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با بيان اينکه «اعتماد» پيوند دهنده بين مردم و سياست‌گذاران  در اين فرآيند است، گفت:  در عرصه سياستگذاري هر آنچه که اعتماد را دچار فرسايش و خدشه کند، پيامدهايي به همراه دارد که باعث شکل گيري موانع جدي براي زيست و مديريت اين وضعيت آشوبناک مي‌باشد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها