رئیس دانشگاه: با سنت‌شکنی و تابوشکنی حضور بانوان در بخش‌های مختلف مدیریتی دانشگاه ایلام تثبیت گردید

خانه خبرها

دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام، عنوان کرد: در ادامه تحولات مهمي که در چند سال اخير در دانشگاه ايلام انجام گرفت، خوشبختانه با سنت‌شکني و تابوشکني حضور بانوان در بخش‌هاي مختلف مديريتي دانشگاه تثبيت گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، با هماهنگي و  برنامه‌ريزي گروه مطالعات زنان مؤسسه مطالعات فرهنگي و اجتماعي وزارت عتف و با همکاري دفتر مشاور وزير علوم در امور زنان و خانواده، نشست زنان در آموزش عالي با نگاهي به دانشگاه ايلام،  صبح روز چهارشنبه 12 آذر ماه با حضور دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه و خانم دکتر رحماني  مشاور وزير علوم در امور زنان و خانواده، برگزار گرديد.

در اين نشست دکتر علي‌اکبري، رئيس دانشگاه ايلام اظهار داشت: به عنوان خادم آموزش عالي در استان ايلام اعتقاد دارم، که نمي‌توان زنان را به عنوان بيش از نيمي از جامعه دانشگاهي ناديده گرفت و معتقدم عدالت جنسيتي و فرصت‌دادن به زنان در مديريت‌هاي آموزش عالي نه يک لطف، که بايدي برآمده از نياز دانشگاه است.

رييس دانشگاه افزود: خوشحالم که با سنت‌شکني و تابوشکني در دانشگاه ايلام و اقدامات روحيه بخش توانسته‌ايم، زمينه حضور هر چه بيشتر همکاران خانم در عرصه‌هاي مختلف دانشگاه را فراهم کنيم.
رئيس دانشگاه، خاطرنشان کرد: دستيابي به اين مهم با توجه به اصول و انجام اقداماتي ساده مثل ضرورت حضور حداقل يک همکار خانم در هر يک از شوراهاي دانشگاه محقق شده و تلاش کرده‌ايم با تيم سازي و فراهم کردن زمينه آشنايي و ارتباط مؤثر همکاران خانم، روحيه مطالبه‌‌گري را در آنها تقويت کنيم. در حال حاضر مسؤوليت بنياد ملي نخبگان استان ايلام و بسياري از پست‌هاي مديريتي مياني دانشگاه مثل مديريت تحصيلات تکميلي، مديريت آزمايشگاه مرکزي، هيات نظارت دانشگاهي استان و … در اختيار استادان خانم است و با توجه به اين اعتماد ناشي از شناخت، پاسخ بسيار خوبي هم گرفته‌ايم.

دکترعلي‌اکبري تصريح کرد: از خانم دکتر رحماني مي‌خواهم در فرصت کوتاه باقيمانده از دولت نهايت تلاش خود را براي تثبيت حقوق زنان و تحقق عدالت جنسيتي در آموزش عالي کشور مبذول کنند و با توجه به توانمندي بالايي که در ايشان هست، افق کارشان را بسيار روشن مي‌بينم و مطمئنم که مي‌توانند در همين مدت کوتاه گام‌هاي بلندي را در اين مسير بردارند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها