مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه: بر اساس بیان قرآن ولایت رکن اصلی اسلام است

خانه خبرها

حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، عنوان کرد: بر اساس بيان قرآن، ولايت رکن اصلي و تارو پود اسلام است، که در سه عرصه حاکميت، زندگي و عقيده جريان دارد و اگر مي‌خواهيم پا به رکاب ولي باشيم، بايد آغاز، جريان و ختم زندگي ما بر اين مبنا باشد.

   به گزارش روابط عمومي، با هماهنگي و برنامه‌ريزي پايگاه مقاومت اداري دانشگاه، نشست «تبيين سيره حضرت فاطمه زهرا (س) با موضوع  روشنگري و دفاع از ولايت تا شهادت»  با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي مسئول نهاد نماندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، دکتر عباسي مسئول پايگاه مقاومت اداري کارکنان و جمعي از کارکنان بسيجي صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

 در اين نشست  حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي مسئول نهاد نماندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با تسليت ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سپهبد حاج قاسم سليماني و گراميداشت حماسه نهم دي، به معاني ولايت در اسلام  پرداخت و اظهار داشت: ولايت تارو پود اسلام است، که در سه عرصه حاکميت، زندگي و عقيده جريان دارد و اگر مي‌خواهيم پا به رکاب ولي باشيم، بايد آغاز، جريان و ختم زندگي ما بر اين مبنا باشد.

مسئول نهاد نماندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، تأکيد کرد: اين تعريف از ولايت مورد تأکيد اسلام و قرآن است و اگر بر خلاف اين مسير حرکت کنيم، ديگر مسلمان نخواهيم بود، بلکه مسلمان واقعي کسي است که نسبت به امر ولايت مطيع باشد و در هر سه عرصه حاضر و انقلابي بوده و با جان، مال و آبرو  پا به عرصه ميدان بگذارد، که سخت و پيچيده است.

 حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي، يادآور شد:  اگر سياست را از ولايت جدا کنيم، اين ديگر ولايت نيست، بلکه آمريت مي‌باشد، که نمونه‌اش مي‌شود ولايت داعش، يعني  انتحار براي رسيدن به بهشت، که تعريفي مجهول و خدشه‌دار را از اسلام ارائه دادند.

عضو هيأت رئيسه دانشگاه نمونه بارز اين نوع ولايت پذيري را حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان کرد و با اشاره به حوادث و رويدادهاي بعد از رحلت رسول خدا (ص)، گفت: در اين زمان با شگردها و تاکتيک‌هاي مختلف عرصه را بر امام علي (ع) تنگ کردند و آن حضرت تنها ماند و دوقتي که حضرت فاطمه زهرا (س) اصل و اساس اسلام را در خطر ديد و  همچنين براي اينکه حريم امام (ع) شکسته نشود، به ميدان آمد و با تمام توان از ولايت امام علي (ع) دفاع کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي در بخش ديگر سخنانش به اهميت حماسه نهم دي‌ ماه، «روز بصيرت و دفاع از حريم ولايت» اشاره کرد و بيان داشت: فتنه سال 1388، هدفش برچيده شدن بساط اسلام محمدي، شعائر اسلامي و جمهوري اسلامي بود و فتنه‌گران برنامه داشتند تا تمام آرمان‌هاي انقلاب اسلامي را نابود کنند.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، افزود: براي همين فتنه گران پرچم اباعبدالله الحسين ‌الاسلام را پائين کشيدند، در حالي که در طول تاريخ هيچکس جرأت اين کار را نداشت.

حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي، يادآور شد: حماسه نهم و حضور خودجوش و پرشور توده‌هاي مختلف مردم، انقلاب سوم بود، عليه فتنهگران که هدفشان نابودي اسلام و انقلاب اسلامي بود و باعث شد آنان به مطامع خود دست نيابند.

مسئول نهاد نماندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، حوادث سال 88 را تلنگري براي همه عنوان کرد و گفت: اگر غفلت کرده و صحنه را خالي کنيم، يک باره متوجه مي‌شويم در ايران يعني ام القراي اسلام و تشيع، کساني عليه اسلام و نظام اسلامي به خيابان بيايند و علم ابا عبدالله الحسين (ع) را پائين کشيدند و از طرفي مشاهده مي‌کنيم که بسياري از خواص و مدعيان دين و تقوا از قطار انقلاب اسلامي پياده شدند، لذا بايد به هوش باشيم و به ولايت وفادار بوده و دچهار غفلت نشويم.

حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي با بيان اينکه «اسلام امروز يک سيد علي دارد»، اظهار کرد: اساس اسلام ولايت است و براي همين اسلام مريدان مطيعي مي‌خواهد که تمام عرصه‌ها پا در رکاب باشند و با جان، مال و آبرو به ميدان بيايند و از آمال اسلامي دفاع کنند.

وي افزود: خوب مشخص است که اين ميدان، عرصه‌اي سخت است و براي همين کساني مثل سردار سليماني مي‌خواهد که در طول ساليان متمادي مجاهدت، فقط گوش به فرمان ولي زمان باشد و به جاي ارائه گزارش،  منويات رهبري را با جان و دل پيش ببرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها