رئیس دانشگاه: اطلاع‌رسانی منصفانه عملکرد دولت‌ها زمینه بالندگی و توسعه کشور را فراهم می‌کند

خانه خبرها

دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه عنوان کرد: بايد در اطلاع‌رساني خدمات دولت‌ها و از جمله دولت فعلي، جانب انصاف رعايت شود، تا زمينه بالندگي و توسعه کشور فراهم گردد.

   با هماهنگي و برنامه‌ريزي مديريت روابط عمومي، کارگاه «روابط عمومي در شبکه‌هاي اجتماعي» ويژه مديران روابط عمومي ادارات و سازمان‌هاي استان ايلام با حضور دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام، آقاي فتاحي مدير روابط عمومي دانشگاه و با تدريس آقاي حيدري کارشناس ارشد روابط عمومي، صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

در اين کارگاه، دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه فعاليت در روابط عمومي، کاري سخت و طاقت فرساست، يادآور شد: روابط عمومي رييس سازمان بودن فايده‌اي ندارد، بلکه بايد بر اساس رسالت اصلي و مورد انتظار روابط عمومي  و بدون کارنامه‌سازي و دروغ‌پردازي براي ارتقاء جايگاه و ارزش‌هاي سازماني تلاش کرد.

دکتر علي‌اکبري با اعلام اينکه رويکرد روابط عمومي سازماني در دانشگاه ايلام حاکم است، اظهار کرد: هر افتخار و دستاوردي توسط اساتيد، کارشناسان و دانشجويان دانشگاه ايلام کسب مي‌شود، بدون هرگونه نگاه سياسي و جناحي و بدون هيچ ملاحضه‌اي در کوتاه‌ترين زمان و بصورت کامل و دقيق منتشر مي‌گردد.

وي افزود: ما رفيق‌بازي و هراس از رقيب نداريم، بلکه برايمان تعالي دانشگاه مهم است و انتشار اخبار و رويدادها با اين رويکرد انجام مي‌گيرد.

رئيس دانشگاه در ادامه با اشاره به  اينکه توسعه دولت الکترونيک يکي دستاوردهاي دانشگاه ايلام در چند سال اخير است، يادآور شد: بحران کرونا روند تحقق دولت الکترونيک در دانشگاه ايلام را تسريع کرد و براي نمونه آموزش مجازي در تراز دانشگاه‌هاي بزرگ کشور در دانشگاه شکل گرفت و همين الان 300 کلاس آنلاين بصورت همزمان برگزار مي‌گردد و هيچ مشکلي هم وجود ندارد.

دکتر علي‌اکبري، افزود: همچنين بخش اعظم جلسات، کارگاه‌ها، نشست‌ها و مراسمات در حوزه‌هاي مختلف آموزشي، پژوهشي، فرهنگي و اجتماعي و دانشجويي در بستر فضاي مجازي و با کيفيت مطلوب برگزار مي‌گردد.

رئيس دانشگاه در بخش ديگر سخنانش، به اطلاع‌رساني دستاوردهاي و فعاليت‌هاي مربوط به دولت‌ها اشاره کرد و گفت: برابر قانون دولت امور اجرايي کشور را بر عهده دارد و لذا بخش اعظم برنامه‌ها و اقدامات، رشد، توسعه، نقص‌ها و کاستي‌ها همگي به دولت‌هاي مستقر بر مي‌گردد و راست و چپ هم ندارد. براي اينکه همه کارگزار اين نظام بوده‌ و هستند و بواقع کارنامه دولت، کارنامه کل نظام است و براي همين بايد در اطلاع‌رساني خدمات دولت‌ها و از جمله دولت فعلي، جانب انصاف رعايت گردد.

دکتر علي‌اکبري، افزود: البته بايد حواسمان باشد که غُلو نکنيم، اما بي‌انصاف هم نباشيم و آنچه را که اتفاق مي‌افتد بصورت شفاف به جامعه منتقل نمائيم.

رئيس دانشگاه، همچنين لازمه انتقاد درست را رعايت انصاف عنوان کرد و تأکيد نمود: نبايد به بهانه نقد، همه افراد را کنار بگذاريم و يا همه دستاوردهاي دولت‌ها را زير سئوال ببريم، که در آن صورت راه اصلاح  جامعه بسته مي‌شود. بلکه بايد با رعايت انصاف، نقد کرد تا زمينه بالندگي و توسعه جامعه فراهم گردد.

در اين کارگاه مهندس حيدري کارشناس ارشد روابط عمومي اداره آب و فاضلاب استان مباحثي حول محور: شناخت شبکه‌هاي اجتماعي، سواد رسانه‌اي،  ويژگي‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي، مهارت استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي، شناخت مخاطب، آينده‌پژوهي در فضاي مجازي، لازمه موفقيت روابط عمومي در فضاي مجازي، توليد محتوا و اطلاع‌رساني بحران ارائه داد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها