مراسم افتتاحیه کنفرانس ملی "تازه‌های علوم ورزش و سلامت" بصورت حضوری و برخط در دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها
مراسم افتتاحيه کنفرانس ملي

با همکاري دانشگاه ايلام و اداره کل ورزش و جوانان استان ايلام و با حضور دکتر صديقي معاون وزير علوم و رئيس سازمان دانشجويان کشور و دکتر احمدي معاون فرهنگي و توسعه ورزش همگاني وزارت ورزش و جوانان، مراسم افتتاحيه کنفرانس ملي "تازه‌هاي علوم ورزش و سلامت" در دانشگاه ايلام بصورت حضوري و برخط برگزار گرديد.

    به گزارش روابط عمومي، مراسم افتتاحيه کنفرانس ملي "تازه‌هاي علوم ورزش و سلامت" به صورت حضور و برخط و با حضور دکتر صديقي معاون وزير علوم ورئيس سازمان امور دانشجويان کشور، دکتر احمدي معاون فرهنگي و توسعه ورزش همگاني وزارت ورزش و جوانان، دکتر عليزاده مديرکل تربيت بدني وزارت عتف،  دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام، دکتر عليشايي مديرکل ورزش و جوانان استان ايلام، دکتر مهديزاده معاون پژوهش و فناوري، دکتر ياري رئيس دانشکده ادبيات و علوم انساني، دکتر خيري دبير علمي کنفرانس، دکتر رضايي مدير تربيت بدني دانشگاه و دکتر عليزاده مدير گروه علوم ورزشي صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

در اين مراسم دکتر صديقي معاون وزير علوم و رئيس سازمان امور دانشجويان کشور، با تبريک روز دانشجو و گراميداشت هفته پژوهش و فناوري و تقدير از همه عوامل برگزاري اين کنفرانس باشکوه، به روند توسعه ورزش دانشگاهي در دولت تدبير و اميد اشاره کرد و اظهار داشت: در اين دوره ورزش دانشگاهي در سه محور شامل: توسعه زيرساخت‌ها، ورزش قهرماني و ورزش همگاني از توسعه مطلوبي برخوردار شد و توفيقات بزرگي صورت گرفت.

معاون وزير علوم افزود: براي توسعه زيرساخت‌ها، طرح‌هاي بزرگ و زودبازده در دستور کار قرار گرفتند، که خوشبختانه  با شتاب خوبي تکميل شدند و در اين راستا در سال جاري 43 طرح در دانشگاه‌هاي مختلف کشور افتتاح گرديد و در دهه فجر هم ان شاء‌الله تعداد ديگري افتتاح خواهد شد.

دکتر صديقي، تأمين سلامت جسمي و روحي دانشجويان را يکي از راهبردهاي سامان امور دانشجويان عنوان کرد و گفت: پژوهشگاه تربيت بدني و علوم ورزشي، ادره کل تربيت بدني و فدراسيون ورزش‌هاي همگاني برنامه‌ها و اقدامات ارزنده‌اي براي شناخت و رفع مشکلات جسمي و روحي دانشجويان انجام دادند و حدود 80 مرکز در سطح دانشگاه‌هاي کشور در اين زمينه فعاليت دارند.

رئيس سازمان امور دانشجويان کشور با اشاره به تأثير پديده کرونا بر انجام فعاليت‌هاي ورزشي، خاطرنشان کرد: عليرغم شيوع اين پديده و مخاطراتي که براي سلامت روحي دانشجويان به علت خانه نشيني به همراه دارد، اما همکاران اينجانب با اتخاذ تدابير لازم روش‌هاي نويني را براي انجام مسابقات ورزشي پياده کردند که خوشبختانه مورد استقبال هم قرار گرفت.

دکتر صديقي در بخش ديگر سخنان خود با تمجيد از رشادت‌هاي مردم استان ايلام در پيروزي انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس، گفت: نظر به شرايط خاص جغرافيايي استان ايلام، اين استان قابليت‌هاي منحصر به فردي براي انجام مسابقات ورزشي دارد، که بايد مد نظر برنامه‌ريزان و تصميم‌گيران قرار گيرد.

معاون وزير علوم و رئيس سازمان امور دانشجويان کشور، توسعه زيرساخت‌هاي ورزشي در دانشگاه ايلام را مطلوب عنوان کرد و يادآور شد: با اهتمام دکتر علي‌اکبري و همکاران ايشان، طرح‌هاي خوبي در دولت تدبير و اميد در اين دانشگاه احداث گرديد و با تأمين منابع مالي که در همين ماه انجام گرفت، ان شاء‌الله در آينده نزديک هم شاهد افتتاح پروژه‌هاي ديگر در اين دانشگاه خواهيم بود.

در ادامه مراسم دکتر احمدي معاون فرهنگي و توسعه ورزش همگاني وزارت ورزش و جوانان با قدرداني از همکاري همه جانبه دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام و تقدير از زحمات دکتر عليشايي مديرکل ورزش و جوانان استان ايلام براي برگزاري اين کنفرانس، تأکيد کرد در دولت تدبير و اميد شاهد يک تحرک جامع و مؤثر در توسعه ورزش دانشجويي بوده‌ايم و زيرساخت‌هاي لازم براي اعتلاي ورزش قهرماني و همگاني در اين حوزه فراهم شده است.

دکتر احمدي در ادامه به موضوع نقش رسانه در ترويج ورزش همگاني پرداخت و با بيان اينکه توسعه ورزش همگاني به معناي پاسخ‌گويي به نيازهاي ورزشي تمام جمعيت کشوراست، تأکيد کرد اين موضوع براي توسعه کشور راهبردي و اولويت‌دار مي‌باشد.

معاون فرهنگي و توسعه ورزش همگاني وزارت ورزش و جوانان، يادآور شد: نيروي انساني براي اينکه از آمادگي برخوردار باشد، بايد از سلامت جسمي و روحي برخوردار باشد، که اين مهم از طريق  ورزش که هم کمک هزينه است و هم سريع انجام مي‌گيرد، محقق مي‌شود.  

دکتر احمدي، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها بر اساس رسالتي که دارند بايد در زمينه فرهنگ‌سازي، آموزش، اطلاع‌‌رساني و ايجاد مشارکت مؤثر مردم نقش محوري داشته باشند.

در ابتداي اين مراسم دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام ضمن خيرمقدم به مهمانان و مدعوين حاضر در مراسم، اظهار داشت: دانشگاه ايلام با گذشت چهار دهه از فعاليت علمي، به مثابه نماد و گرانيگاه علمي و فرهنگي استان ايلام با اتکا به سرمايه‌هاي بي بديل معنوي، انساني، علمي و پژوهشي مفتخر است دِين خود را نسبت به جامعه ادا نموده و به مسئوليت اجتماعي‌اش در قبال جامعه و نهادينه کردن مباني علمي اهتمام ورزيده و به تعامل سازنده علم و عمل جامه عمل بپوشاند.

دکتر علي‌اکبري، يادآور شد: ايده برگزاري همايش ملي آن هم در يک حوزه تخصصيِ با اهميت همچون ورزش و سلامت با پشتگرمي به اين سرمايه‌هاي ارزشمند خوشبختانه با استقبال مواجه گرديد. اين رويداد مهم در زمينه‌اي رقم خورده است، که حضور اعضاي هيئت علمي با انگيزه و همراهِ گروه تربيت بدني و علوم ورزشي دانشگاه، و تجربه ارزنده آنان در برگزاري همايش‌ها و رويدادهاي علمي در کنار تربيت دانشجويان موفق در مقاطع کارشناسي و کارشناسي ارشد همواره برجسته و چشمگير بوده و هست. از سوي ديگر، فعاليت ارزنده و پرثمر مديريت تربيت بدني دانشگاه و کسب مقام‌ها و مدال‌هاي رنگارنگ در سطح استان، منطقه و کشور توسط دانشجويان ورزش دوستِ دانشگاه ايلام پرافتخار بوده و همه اينها بدون اهتمام جدي معاونت محترم پژوهشي در تأمين زير ساخت ها و توانمندي هاي لازم براي برگزاري اين همايشِ با عظمت بصورتِ برخط، تنها بخشي از سرمايه‌هاي دروني و اميدبخش ما در درون دانشگاه امکانپذير نبوده است.

رئيس دانشگاه افزود: در اين ميان، همکاري و تعامل تنگاتنگ بين دانشگاه و اداره کل ورزش و جوانان و مديريت پرتلاش و هم افزايي برادر ارجمندم جناب دکتر عليشاهي و تجربه موفق فعاليت‌هاي مشترک طي چند سال گذشته نويدبخش توفيق همکاري ما در سطح ملي بود و به تبع ما را به برگزاري مناسب اين رويدادِ مشترک اميدوار و مشتاق گردانيد. همچنين، در کنار همکاري‌هاي بين بخشي، نظر مساعد مديريت عالي استان و حمايت‌هاي مثال زدني استاندار گرانقدر و معاونين محترمشان از برگزاري چنين رويدادهايي به همگرايي و سينرژي براي برگزاري اين کنفرانس انجاميد.

دکتر علي‌اکبري، با اشاره به همکاري همه جانبه وزارتخانه‌هاي علوم، تحقيقات و فناوري و ورزش و جوانان از روند برگزاري اين کنفرانس، گفت: در اينجا مايلم که از حمايتهاي همه جانبه وزارت عتف به ويژه معاونت محترم وزير و رياست سازمان امور دانشجويان، جناب آقاي دکتر صديقي و نيز مديرکل محترم تربيت بدني اين وزارت، جناب آقاي دکتر عليزاده به عنوان سرمايه‌هايي که دانشگاه ايلام هميشه به وجودش، مفتخر و در برگزاري اين همايش نيز بهره‌مند بوده است، اشاره نمايم. هر دو عزيز در مقام مهمان ويژه و سخنران کليدي به شأن اين مجلس با عظمت افزوده‌اند. با اعلام مراتب سپاس از قبول دعوت و افتخار حضور ايشان، اعلام مي‌دارم که افزايش سرانه ورزشي دانشگاه ايلام طي چند سال اخير مرهون حمايت‌هاي بي دريغ اين عزيزان است.

رئيس کنفرانس تازه‌هاي علوم ورزش و جوانان، افزود: همچنين با خرسندي از جناب آقاي دکتر عبدالحميد احمدي، معاونت محترم فرهنگي و توسعه ورزش همگاني چه در مقام حمايت از برگزاري اين کنفرانس علمي و چه در قبول زحمتِ سخنراني کليدي کمال سپاس و امتنان خود را ابراز داشته و از فعاليت مشترک با جناب دکتر علي شريف نژاد رياست محترم پژوهشگاه تربيت بدني و علوم ورزشي به پاس همراهي‌ها و هم افزايي هاي چند ماهه سپاسگزاري مي‌نمايم.

رئيس دانشگاه با اشاره به زحمات و تلاش‌هاي انجام شده توسط عوامل برگزاري کنفرانس، اظهار کرد: امروز که زحمات همه عزيزان ثمر داده و در اين آيين افتتاحيه شاهد به بار نشستن همه تلاش‌ها هستيم، به عنوان رئيس دانشگاه معين استان ايلام، مايلم مراتب امتنان خود را از جناب دکتر خيري، دبير محترم همايش، اعضاي محترم کميته‌هاي علمي و اجرايي، همکاران ارجمند گروه تربيت بدني و رياست محترم دانشکده علوم انساني ابراز دارم.

دکتر علي‌اکبري، افزود: مشارکت محققين، صاحب‌نظران و نويسندگان ارجمندي که با ارسال 170 اثر ارزشمند به غناي علمي اين رويداد افزوده‌اند موجب امتنان و سپاس مي‌باشد. همچنين مراتب قدرشناسي خود را از زحمات داوران ارزشمندي که با اهتمام جدي مراحل سخت داوري را متقبل شدند اظهار مي‌نمايم.

رئيس دانشگاه ايلام، نقش حاميان کنفرانس را کليدي عنوان کرد و گفت: حاميان سخاوتمند و با انگيزه‌ي همايش از جمله فدراسيون‌هاي ورزش‌هاي همگاني، کشتي، جودو، کبدي، ورزش جانبازان و معلولين، هاکي و فدراسيون پزشکي ورزشي جمهوري اسلامي با حمايت فراگيرشان در اجراي همايش و اجراي کارگاه‌هاي متعدد، فاصله بين علم و اجرا را به حداقل رسانده و شايسته بهترين قدرشناسي هستند. همچنين حاميان رسانه‌اي اين همايش همچون: پايگاه استنادي علوم جهان اسلام، کنفرانس ياب، با همايش، ايران کنفرانس، کنفرانس آلرت، علم نت، سمپوزيا و سيويليکا با اطلاع رساني مستمر امکان مشارکت صاحبنظران در اقصي نقاط کشور را فراهم نمودند. به همين جهت مراتب خرسندي خود را از اين حُسنِ همکاري اعلام مي‌دارم و اهتمام فصلنامه علمي پژوهشي ابن سينا براي چاپ مقالات برتر را تکميل کننده‌ي فعاليت مجريانِ همايش ملي تازه‌هاي ورزش و سلامت مي دانم.

دکتر علي‌اکبري، خاطرنشان کرد: اميد است که تلاش همکاران اينجانب در دانشگاه ايلام، مجموعه عزيزان در اداره کل ورزش و جوانان استان ايلام و ديگر دست‌اندرکاران شريفِ همايش مقبولِ طبع سخت پسندتان قرار گيرد.

در اين مراسم دکتر عليشايي مديرکل ورزش و جوانان استان ايلام، با تبريک روز دانشجو و هفته پژوهش و فناوري و عرض خيرمقدم به مهمانان و حاضرين در مراسم، يادآور شد: پيرو تفاهم‌نامه‌اي که مابين دانشگاه ايلام و اداره کل ورزش و جوانان منعقد شد، برگزاري اين کنفرانس در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه در عالي‌ترين سطح در حال برگزاري است.

دکتر عليشايي با بيان اينکه، دانشگاه ايلام از ظرفيت‌هاي مناسب انساني، پژوهشي و آموزشي برخوردار است، اظهار داشت: ما بر اين اعتقاد هستيم که دانشگاه دايره‌المعارف گره‌گشاي مشکلات و معضلات جامعه است و در اين راستا دانشگاه ايلام مي‌تواند کمک مؤثري براي حل مشکلات و موانع توسعه ورزش استان ايلام نمايد.

در ادامه دکتر عليزاده مديرکل تربيت بدني وزارت علوم سخنراني خود را با موضوع "ورزش بدون آسيب"، ارائه داد و ضمن تشريح روند نگراني‌‌هاي موجود در اين زمينه و تعريف آسيب ورزشي، انواع آسيب‌هاي ورزشي و پيامدهاي منتج از آن را توضيح داد و راهکارهاي لازم را را براي پيشگير از اين موضوع تشريح نمود.

در پايان دکتر شرف‌نژاد رئيس پژوهشگاه تربيت بدني و علوم ورزشي وزارت عتف، با استقبال از برگزاري کنفرانس ملي تازه‌هاي علوم ورزشي و سلامت، به طرح ويژه  پژوهشگاه براي هفته پژوهش و فناوري اشاره کرد و گفت: 31 طرح پژوهشي به 31 دانشگاه بزرگ کشور در مراکز استان‌ها واگذار شده، تا با احساء نيازهاي استاني و با محورت اساتيد بتوانند براي حل مشکلات استان مورد نظر گام بردارند.

کنفرانس ملي تازه‌هاي علوم ورزش و سلامت با همکاري دانشگاه ايلام و اداره کل ورزش و جوانان استان ايلام، در راستاي تحقق اهداف مهمي شامل: ارائه آخرين يافته‌هاي علمي - پژوهشي و همچنين تبادل‌نظر در موضوعات تحقيقي به ‌منظور افزايش توان علمي و تحليلي جامعه ورزشي، تلاش در جهت بومي‌سازي و کاربردي کردن نظريه‌هاي علمي در حوزه ورزش، تلاش در جهت کاربردي کردن نظريه‌هاي علمي در حوزه سلامت، ايجاد بستري مناسب براي طرح ديدگاه‌هاي تخصصي، ايجاد بستري مناسب براي همگرايي و تعامل کاربردي بين جامعه علمي و عملي، بررسي چشم‌اندازهاي نوين در تربيت‌بدني و علوم ورزشي، شناسايي نقاط ضعف، قوت، فرصت‌ها، چالش‌ها و ارائه راهبردهاي عملياتي در توسعه علمي ورزش و همچنين کمک به رشد و ارتقاء سطح فني ورزش کشور با بهره‌گيري از نظرات جامعه علمي در کنار تجربه و تبحر مديران، مربيان و ورزشکاران، روزهاي چهارشنبه و پنج‌شنبه تاريخ 19 و 20 آذرماه در دانشگاه ايلام به‌صورت آنلاين برگزار مي‌گردد.
محورهاي اين کنفرانس شامل: فيزيولوژي و تغذيه ورزشي، مديريت ورزشي، آسيب‌شناسي و حرکات اصلاحي، بيومکانيک، مهندسي و فناوري ورزشي، رفتار حرکتي و روان‌شناسي ورزشي مي‌باشند.

براي برگزاري اين کنفرانس هفت فدراسيون‌هاي ورزشي شامل: کشتي، همگاني، پزشکي ورزشي، جودو، جانبازان و معلولين، کبدي و هاکي مشارکت فعال دارند.

خوشبختانه پژوهشگران و نويسندگان مطرح کشور از فراخوان اين کنفرانس استقبال کردند، که درمجموع 170 مقاله به دبيرخانه کنفرانس ارسال شد که 18 مورد از آن‌ها در پنل‌هاي اختصاصي ارائه خواهند شد و بقيه به‌صورت پوستر از روي سايت کنفرانس به آدرس http://ncsshi.ilam.ac.ir قابل‌مشاهده هستند. همچنين مقالات برتر در مجله علمي پژوهشي ابن‌سينا چاپ خواهند شد.
 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها