برگزاری کارگاه کشت و کار گیاهان گلخانه‌ای در دانشگاه ایلام

با حمایت دانشکده کشاورزی، کارگاه کشت و کار گیاهان گلخانه‌ای به صورت یک دوره بلند مدت (از 30 دی ماه 1401 تاکنون) در دانشگاه ایلام در حال برگزاری است.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه، بروز خشکسالی‌های اخیر و کمبود منابع از جمله آب و خاک مرغوب کشاورزی باعث شده، امروزه توجهات بیش از پیش به کشت و کار گیاهان گلخانه‌ای سوق داده شود. اگرچه این کشت و کار در کشور در حال گسترش است، ولی کماکان کمبود  نیروی متخصص و آشنا با فرایند تولید، یکی از مشکلات این صنعت پردرآمد و مخصوصاً  در استان ایلام می‌باشد.

تربیت فارغ‌التحصیلان کشاورزی متخصص، که تجربه لازم در این زمینه را کسب کرده باشند، یکی از مهمترین رسالت‌های جامعه دانشگاهی است، که می‌تواند علیرغم ایجاد کارآفرینی و ورود این افراد پس از فارغ‌التحصیلی به این صنعت سودمند، بخشی از  نیازهای صنعت کشاورزی به نیروی متخصص، نیز تأمین شود.

به منظور نیل به این هدف، کارگاه کشت و کار گیاهان گلخانه‌ای به صورت یک دوره بلندمدت از کاشت تا برداشت (از دیماه 1401 تا کنون) با حمایت‌های مسئولین دانشگاه و تجهیز گلخانه‌ها توسط ایشان و با سرپرستی دکتر میثم محمدی عضو هیأت علمی گروه آموزشی علوم و مهندسی باغبانی در حال اجرا است.

این دوره با حضور 30دانشجو فعال در مجموعه گلخانه‌ای دانشگاه واقع در پردیس مرکزی آغاز شد، که هم‌اکنون برداشت محصول آغاز شده و انتظار می‌رود در پایان این دوره، دانشجویان تجربه کافی در فرایند تولید و مدیریت کشت گیاهان گلخانه‌ای در کشت‌های خاکی را کسب کنند.

  • برگزاری کارگاه کشت و کار گیاهان گلخانه‌ای  در دانشگاه ایلام
  • برگزاری کارگاه کشت و کار گیاهان گلخانه‌ای  در دانشگاه ایلام

برگزاری کارگاه کشت و کار گیاهان گلخانه‌ای  در دانشگاه ایلامبرگزاری کارگاه کشت و کار گیاهان گلخانه‌ای  در دانشگاه ایلام