برگزاری اولین رویداد ایده شو گیاهان دارویی در دانشگاه ایلام

به همت پژوهشکده گیاهان دارویی دانشگاه ایلام و با همکاری مرکز رشد واحدهای فناور، دانشکده کشاورزی، پارک علم و فناوری، سازمان بسیج علمی و پژوهشی و شرکت آرمان فناوران آرنا و با هدف ترویج و حمایت از ایده‌های کاربردی در حوزه کاشت، داشت، برداشت و فرآوری و بازاریابی گیاهان دارویی، اولین رویداد ایده شو گیاهان دارویی عصر روز چهارشنبه 1401/12/10 در محل سالن آیت الله حیدری برگزار شد.

   به گزارش روابط عمومی، در مراسم افتتاحیه این رویداد، دکتر قنبری سرپرست پژوهشکده گیاهان دارویی و معطر با اشاره به پتانسیل‌های کشور ایران در زمینه گیاهان، اظهار داشت: ایران اقلیم منحصر به فردی برای کشت گیاهان دارویی دارد و  با توجه به پدیده تغییر اقلیم  و کمبود منابع آب در کشور، کشت گیاهان دارویی می‌تواند جایگزین مناسبی برای کشت‌های با نیاز آبی بالا باشد.

دکتر قنبری، افزود: با فرآوری مناسب و محصول محور شدن گیاهان دارویی، ارزش ذاتی آنها به شدت بالا می‌رود، که این مورد نیاز به کار تیمی بیشتری دارد.

در این رویداد 65 ایده اولیه ثبت شد، که 15 ایده از آنها به مرحله نهایی راه یافتند و پس از ارزیابی توسط هیأت داوران 5 ایده برتر انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.

 همچنین ایده‌‌های برتر به مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه ایلام برای حمایت بیشتر و امکان تجاری سازی معرفی شدند.

 

  • برگزاری اولین رویداد ایده شو گیاهان دارویی در دانشگاه ایلام
  • برگزاری اولین رویداد ایده شو گیاهان دارویی در دانشگاه ایلام

برگزاری اولین رویداد ایده شو گیاهان دارویی در دانشگاه ایلامبرگزاری اولین رویداد ایده شو گیاهان دارویی در دانشگاه ایلامبرگزاری اولین رویداد ایده شو گیاهان دارویی در دانشگاه ایلامبرگزاری اولین رویداد ایده شو گیاهان دارویی در دانشگاه ایلامبرگزاری اولین رویداد ایده شو گیاهان دارویی در دانشگاه ایلامبرگزاری اولین رویداد ایده شو گیاهان دارویی در دانشگاه ایلامبرگزاری اولین رویداد ایده شو گیاهان دارویی در دانشگاه ایلامبرگزاری اولین رویداد ایده شو گیاهان دارویی در دانشگاه ایلامبرگزاری اولین رویداد ایده شو گیاهان دارویی در دانشگاه ایلام