برداشت گندم از مزرعه‌مهران با دو برابر عملکرد منطقه

دکتر مسعود بازگیر، رئیس دانشکده کشاورزی از عملکرد عالی مزرعه آموزشی پژوهشی مهران در سال زراعی 95-94 خبرداد.

 دکتر بازگیر با اشاره به برداشت گندم به میزان دوبرابر عملکرد منطقه بیان داشت: در مزرعه مهران توانستنبم در مقیاس 10 هکتار 41 تن گندم، 500 بسته کلشن، و 250جوال کاه برداشت نمائیم.

وی با بیان اینکه در بخش گیاهان دارویی مزرعه مهران به عنوان مزرعه الگوی استان معرفی شده افزود: کشت گیاهان دارویی بخشی از فعالیت‌های این مجموعه است که مورد توجه کشاورزان، ادارات و بخصوص جهاد دانشگاهی است.

رئیس دانشکده کشاورزی اظهار داشت: با توجه به حمایت‌های ریاست محترم دانشگاه و زیرساخت‌های موجود امکان افزایش فعالیت‌های مزرعه وجود دارد و در بخش‌ فرهنگی نیز می‌توان به عنوان مکانی برای میزبانی زوار اباعبدالله الحسین و اردوهای راهیان نور مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به مراودات بین‌المللی دانشگاه ایلام بیان نمود: نزدیکی مزرعه دانشگاه به مرزمهران این امکان را فراهم می سازد که دانشجویان و علاقمندان رشته‌های کشاورزی کشور عراق از این مزرعه به عنوان الگویی مناسب در سطح استان بازدید نمایند و از تجربیات دانشگاه در زمینه‌های کشاورزی، گیاهان دارویی و سیستم‌های آبیاری تحت فشار بهرمند شوند.

وی با بیان اینکه در اولین چین یونجه 420 بسته یونجه جمع آوری شده که یک رکورد عالی برای منطقه است: از مهندس حسین محمدی، مدیر و پرسنل زحمتکش مزرعه مهران به خاطر تلاش‌های شبانه روزی کاشت، داشت و برداشت تقدیر نمود.

مزرعه آموزشی و پژوهشی مهران با 280 هکتار مساحت که 90 هکتار آن به پیشرفته ترین سیستم آبیاری تحت فشار مجهز بوده با 7 حلقه چاه عمیق تغذیه می شود همچنین 15 هکتار باغات زیتون، نخیلات و انگور با سیستم آبیاری قطره‌ای در این مجموعه وجود دارد.

 

 

برداشت گندم از مزرعه‌مهران با دو برابر عملکرد منطقه برداشت گندم از مزرعه‌مهران با دو برابر عملکرد منطقه برداشت گندم از مزرعه‌مهران با دو برابر عملکرد منطقه برداشت گندم از مزرعه‌مهران با دو برابر عملکرد منطقه