گفتگو با مؤلف کتاب آفات درختان میوه (دکتر مجید میراب بالو)

دکتر مجید میراب بالو، عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی و مؤلف کتاب آفات درختان میوه در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت: این کتاب مشتمل بر 10 فصل و (327 صفحه) می‌باشد که در آن به آفات درختان میوه با ذکر گیاهان میزبان، شکل‌شناسی، زیستشناسی و روش‌های کنترل پرداخته و برای هر مورد از آن‌ها نیز عکس‌های رنگی قرار داده شده تا خوانندگان عزیز بتوانند درک بهتری از مطالب آورده شده داشته باشند. همچنین در این کتاب، اطلاعات مورد نیاز دانشجویان گیاهپزشکی و سایر رشته های کشاورزی، کارشناسان و مروجان بخش کشاورزی و باغداران، حتی‌الامکان فراهم می‌باشد.

عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی افزود: این کتاب، اولین بار با تیراژ 2000 جلد در سال 1387 توسط انتشارات مرز دانش تهران به چاپ رسید و با توجه به عدم وجود چنین مجموعه ای در کتاب‌های دانشگاهی ایران، به ترتیب در سال‌های 1389، 1391 و 1393 چاپ‌های دوم تا چهارم آن با همان تیراژ به بازار عرضه شد.

وی گفت: در حال حاضر نیز، با توجه به ورود برخی از آفات جدید به کشور ایران، همچنین تغییرات در سموم شیمیایی موجود در بازار، و بکارگیری روش‌های جدید که در کنترل برخی از آفات صورت گرفته است، تصمیم به بازنگری این کتاب گرفته شد.

دکتر مجید میراب بالو خاطر نشان کرد: تاکنون کتاب‌های دیگری از جمله حمایت جنگل (با معرفی آفات درختان جنگلی)، آفات و بیماری‌های درختچه ها و گیاهان زینتی، حشره شناسی و دفع آفات، آفات و بیماری‌های محصولات گلخانه ای، آفات و بیماری‌های توتت فرنگی، جوندگان و پرندگان خسارتزای محصولات کشاورزی، و آفات و بیماری‌های گل‌های آپارتمانی به واسطه تحقیقاتش به چاپ رسیده است.

شایان ذکر است کتاب آفات درختان میوه در ده فصل آفات درختان میوه دانه دار، آفات درختان میوه هسته دار، آفات انگور و توت، آفات انار، آفات زیتون، آفات خشکبار، آفات خرما، آفات انجیر، آفات مرکبات و آفات میوه های گرمسیری مورد بررسی قرار گرفته است.

گفتگو با مؤلف کتاب آفات درختان ميوه (دکتر مجيد ميراب بالو)