سخنرانی علمی با موضوع مدیریت سازگار جنگل تحت ریسک و عدم قطعیت برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی، با دعوت و هماهنگی گروه علوم جنگل،  سخنرانی علمی با موضوع «مدیریت سازگار جنگل تحت ریسک و عدم قطعیت» توسط دکتر رسول یوسف ‌پور، عضو هیأت علمی دپارتمان برنامه‌ ریزی و مدیریت جنگل دانشگاه فرایبورگ آلمان با حضور دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای دانشکده کشاورزی، جمعی از کارشناسان ارشد اداره کل منابع طبیعی استان و اعضای هیات علمی گروه علوم جنگل صبح دیروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

  در این جلسه  ابتدا دکتر حیدری، مدیر گروه علوم جنگل، بیان کرد: تغییر اقلیم اثرات متعددی بر شرایط زیست محیطی و اقتصادی اجتماعی کره زمین داشته است و متاسفانه برای بسیاری از این پیامدها آمادگی لازم وجود ندارد. این درحالی است که مدیران منابع طبیعی و تصمیم سازان باید دانش و تخصص کافی برای ارزیابی آسیب پذیری و مخاطرات، طراحی و تجدید نظر در برنامه های مدیریتی، انجام اقدامات مربوط به سازگاری و کاهش تغییرات اقلیمی و پایش تاثیرات اقلیمی را داشته باشند.

  وی افزود: با توجه به مشکلات مرتبط با این پدیده جهانی در جنگل های زاگرس از جمله خشکیدگی بلوط این نشست علمی با حضور دکتر رسول یوسف پور از محققان و متخصصان صاحب نظر در این زمینه برنامه ریزی و برگزار شد.

   در ادامه این جلسه عملی دکتر یوسف پور، عضو هیأت علمی دپارتمان برنامه‌ ریزی و مدیریت جنگل دانشگاه فرایبورگ آلمان ابتدا مسئله تغییر اقلیم و اثرات ان بر اکوسیستم های جنگلی را بر اساس آخرین یافته های علمی تشریح کردند و سپس با ذکر مثال هایی پروژه ها و مقاله های مرتبط اجرا شده در اروپا را در این زمینه تشریح کردند.

  ایشان به سناریوهای مختلف تغییر اقلیم و اثر ان بر گونه های جنگلی غالب اروپا اشاره و بیان کردند که تصمیم سازی ها و مدیریت پایدار جنگل بدون توجه به این بحران جهانی اینده منابع طببعی را با چالش اساسی مواجه خواهد کرد.
   دکتر یوسف پور همچنین شیوه ها و نکات مختلف و مفید حضور اساتید و دانشجویان برای همکاری های علمی و ادامه تحصیل در المان را توضیح دادند.

در پایان دکتر یوسف پور امادگی خود را برای همکاری با دانشگاه ایلام و ایجاد ارتباط با دانشگاه فرایبورگ اعلام نمودند و سپس به سوال های علمی حضار پاسخ دادند.

سخنراني علمي با موضوع مديريت سازگار جنگل تحت ريسک و عدم قطعيت برگزار گرديد سخنراني علمي با موضوع مديريت سازگار جنگل تحت ريسک و عدم قطعيت برگزار گرديد سخنراني علمي با موضوع مديريت سازگار جنگل تحت ريسک و عدم قطعيت برگزار گرديد سخنراني علمي با موضوع مديريت سازگار جنگل تحت ريسک و عدم قطعيت برگزار گرديد