مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک در دانشگاه برگزار گردید

برای دومین سال متوالی، مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک در دانشگاه برگزار گردید.

  به گزارش روابط عمومی، مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک؛ با حضور دکتر مهدیزاده، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، دکتر بازگیر، مدیر امور پژوهشی، دکتر رستمی نیا، رئیس دانشکده کشاورزی، دکتر میری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مهندس هاشمی، مدیرکل محیط زیست، اساتید و کارشناسان، صبح دیروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

  در این نشست، دکتر مهدیزاده، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با بیان اینکه توسعه پایدار منوط به حفظ و نگهداری از محیط زیست است، بر آموزش مستمر برای تحقق این مهم تأکید کرد.

  معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره به عوامل متعدد تخریب محیط زیست در استان ایلام و بخصوص پدیده گرد و غبار در این زمینه، خواستار توجه بیشتر مسئولین و مردم به حفظ محیط زیست استان ایلام شد و بر کاربردی کردن پژوهش اساتید در این زمینه تأکید کرد.

  در ادامه دکتر میری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، اظهار کرد: در اهمیت خاک همین بس که 96 درصد غذای انسان از خاک تامین می‌شود و توسعه‌ی پایدار معطوف به مسائل زیست‌محیطی و آینده است.

 دکتر میری با بیان اینکه خاک عنصری مظلوم به حساب می‌آید، تصریح کرد: دلیل این مظلومیت این است که بر خلاف آب و هوا، از بین رفتن آن غافل هستیم و بعد از چند دهه متوجه می‌شویم چیزی از آن باقی نمانده است.

  در ادامه این نشست، دکتر رستمی نیا، دکتر بازگیر و خانم دکتر ولیزاده از دانشکده کشاورزی مباحث علمی را در این زمینه بیان کردند.

  

  • مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک در دانشگاه برگزار گردید
  • مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک در دانشگاه برگزار گردید

مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک در دانشگاه برگزار گردیدمراسم بزرگداشت روز جهانی خاک در دانشگاه برگزار گردیدمراسم بزرگداشت روز جهانی خاک در دانشگاه برگزار گردید