اطلاعیه انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه ایلام (نیمسال اول 1400-1401)

به اطلاع دانشجویان گرامی مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه ایلام می‌رساند، بر اساس تقویم آموزشی اعلام شده، انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400 از روز دوشنبه 1400/06/22 شروع خواهد شد. در این راستا جهت آگاهی از لیست دروس ارائه شده گروه‌های آموزشی به سامانه مربوطه مراجعه و در زمان مقرر نسبت به انتخاب واحد اقدام نمایید. بدیهی است تمدید این زمان‌ها (انتخاب واحد و حذف و اضافه) امکانپذیر نبوده و در صورت عدم رعایت زمان‌های اشاره شده، مسئولیت آن بر عهده شخص دانشجو خواهد بود.

لینک تقویم آموزشی نیمسال:

https://www.ilam.ac.ir/file_bank/1400/9140062-calendar4001.pdf
لینک دروس ارائه شده:

https://ilam.ac.ir/dep/edu/
لینک سامانه آموزشی گلستان جهت انتخاب واحد و حذف و اضافه:

https://edu.ilam.ac.ir/home/Default.htm

نکات مهم:

1-کلیه کلاس‌ها و فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی  از تاریخ  1400/06/27 (مطابق با تقویم آموزشی) شروع خواهد شد. به اساتید محترم نیز تأکید شده است که تمامی کلاس ها با هر تعداد دانشجو تشکیل گردد و حضور و غیاب توسط آموزش دانشکده ها و  اداره کل آموزش کنترل و جهت اعمال در سیستم آموزش جمع آوری خواهد شد.

2-انتخاب واحد فقط از طریق سامانه آموزشی گلستان و در تاریخ‌های اعلام شده صورت می‌گیرد و هیچگونه فرصت دیگری جهت انتخاب واحد با تأخیر برای دانشجویانی، که به هردلیل نسبت به انتخاب واحد اقدام ننمایند در نظر گرفته نخواهد شد.

3-دانشجویان در مرحله حذف و اضافه مجاز به اخذ 2 درس، حذف 2 درس و تغییر گروه 1 درس بوده و امکان انتخاب واحد برای آنان در این مرحله وجود نخواهد داشت.

4-رعایت کلیه موارد آموزشی در مرحله انتخاب واحد ازجمله پیشنیاز، همنیاز، تطابق درس از نظر تعداد واحد و نام درس با سرفصل دروس رشته دانشجو، تداخل برنامه هفتگی، تداخل  برنامه امتحانی، حداقل واحد و سقف واحد به عهده دانشجو  بوده و در صورت عدم رعایت موارد مذکور، در هر زمان از ترم که مشخص شود (حتی زمان امتحان پایان‌ترم) درس غیر مجاز حذف خواهد شد.

5-در مرحله حذف و اضافه امکان حذف دروسی که تعداد دانشجوی ثبتنامی در آن برابر و با کمتر از حدنصاب باشد، نخواهد بود.

6-بدلیل امکان تغییر برنامه هفتگی و امتحانی برخی از دروس از طرف گروههای آموزشی، دانشجویان موظف هستند در مرحله حذف و اضافه و پس از آن، حتماً دروس انتخابی خود را دقیقاً کنترل و بررسی کنند در غیر اینصورت مسئولیت هرگونه عدم اطلاع از تداخل برنامه هفتگی و امتحانی و یا حذف دروس بدلیل به حد نصاب نرسیدن به عهده دانشجو می باشد.

7-دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که دروس نظری را گذرانده و در حال انجام رساله و یا پایان نامه خود هستند، لازم است همانند سایر دانشجویان درس رساله و پایان نامه را انتخاب واحد نمایند. در غیر اینصورت سامانه آموزشی برای ایشان عدم مراجعه صادر نموده و مسئولیت آن با شخص دانشجو خواهد بود.

8-دانشجویان شبانه و سایر دانشجویانی که بدهی مالی دارند لازم است قبل از انتخاب واحد جهت تسویه حساب شهریه اقدام نمایند. در غیر اینصورت امکان انتخاب واحد برای ایشان میسر نخواهد بود.