آرمان های اقتصاد مقاومتی بادستیابی به فناوری بومی محقق می شوند

خانه خبرها
آرمان هاي اقتصاد مقاومتي بادستيابي به فناوري بومي محقق مي شوند

دکتر "رضا يگانه"، رئيس مرکز رشد دانشگاه ايلام در گفتگو با خبرنگار ايلام رصد، در خصوص فعاليت هاي اين مرکز و نقش آن در تحقق اقتصاد مقاومتي اظهار داشت: رسالت مرکز رشد رسيدن به تحقق آرمان هاي اقتصاد مقاومتي و پرورش ايده هاي خلاق و شرکت هاي کوچک و متوسط فناوري در رونق اقتصادي، توسعه فناوري و به تبع کارآفريني است.

يگانه با اشاره به اينکه مرکز رشد دانشگاه ايلام در سال 88 شروع به کار کرده است، گفت: ايجاد مراکز رشد دانشگاهي به عنوان يکي از مهمترين گام‌هاي دانشگاه‌ها براي تبديل شدن به دانشگاه کارآفرين تلقي مي‌شود.

 

حمايت از حرفه هاي مبتني بر دانش در رسيدن به محصول اقتصادي رسالت مرکز رشد دانشگاه

 

رئيس مرکز رشد دانشگاه ايلام افزود: در بيشتر دانشگاه‌هاي موفق جهان، توليد درآمد پس از آموزش و پژوهش، به عنوان سومين نقش دانشگاه‌ها معرفي مي‌شود. بر اين اساس در برنامه‌هاي توسعه مرکز رشد واحدهاي فناور دانشگاه با ارائه خدمات حمايتي از ايده پردازان در راستاي ايجاد و توسعه حرفه‌هاي مبتني بر دانش و فن پشتيباني مي‌کند تادر قالب واحدهاي نوپاي اقتصادي به محصول برسند.

يگانه ادامه داد: تمامي اساتيد و دانشجويان رشته‌هاي موجود در دانشکده‌هاي دانشگاه، قابليت راه‌اندازي کسب و کار مخصوص به خود در مرکز رشد دانشگاه را دارند.

وي با بيان اينکه مرکز رشد دانشگاه در گام اول از صاحبان ايده در قالب هسته فناور و سپس واحد فناور حمايت مي‌کند، اضافه کرد: حمايت‌هاي صورت گرفته نيز مي‌تواند در قالب ارائه تسهيلات قرض الحسنه، تامين دفتر کار يا آزمايشگاه مورد نياز و يا حتي مشاوره‌هاي حقوقي و بازار باشد.

 

30 واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه ايلام مستقر هستند

رئيس مرکز رشد دانشگاه ايلام، با اشاره به اينکه 30 واحد فناور در اين مرکز مستقر هستند، خاطرنشان کرد: اين مرکز رشد در هر زمينه اي مخصوصا کشاورزي، آي سي تي، فني مهندسي، و توليد نهال و گياهان دارويي واحد فناور دارد که در حوزه کشاورزي بيشتر در زمينه آب و خاک فعاليت مي کنند.

وي اضافه کرد: افرادي مي توانند در مركز رشد دانشگاه ايلام به عنوان واحد فناور مستقر شوند كه داراي يك ايده محوري دانش بنيان باشند كه پشت سر آن يك محصــــول قابل عرضـــــه به بازار وجود داشته باشد.

يگانه تصريح کرد: در حال حاضر شرايط پذيرش تنها مختص به دانشجويان و فارغ التحصيلان اين دانشگاه نيست، البته اولويت با اعضاي هيات علمي و دانشجويان تحصيلات تکميلي دانشگاه است اما از هر ايده اي که قابليت تجاري سازي دارد استقبال مي کنيم.

عضو هيئت علمي دانشگاه ايلام، تأکيد کرد: هر نوع ايده خلاقانه اي که بتوان ان را تبديل به ثروت کرد در اين مرکز مورد حمايت قرار مي گيرد تا براي رسيدن به توسعه و رونق اقتصادي در مسير دستيابي به فناوري بومي قرار بگيريم.

رئيس مرکز رشد دانشگاه ايلام، با اشاره به اينکه واحدهاي فناور دانشگاه ايلام، هنوز به مرحله پيش رشد و رشد نرسيده اند، يادآورشد: يکي از مشکلاتي که واحدهاي فناور را با چالش مواجه مي کند نگاه تسهيلاتي و صرفا مادي آنان به مراکز رشد و پارک هاي علم و فناوري است، که اگر اين نگاه تغيير پيدا کند و با عنوان يک واحد فناور در پي ايجاد شغل و کارآفريني و دست يابي به توليد نهايي باشند مطمئنا با سعه صدر بيشتري مراحل رشد را طي کرده و به مقصد نهايي نائل خواهند شد.

وي با اشاره به صنعتي نبودن استان ايلام گفت: حمايت از ايده هاي خلاقانه و ثروت سازو ايجاد شرکت هاي دانش بنيان ضرورتي است که در استان به شدت قابل لمس است زيرا حمايت از شرکت هاي نوپا در رسيدن به توليد و فروش و همچنين دستگيري از شرکت هايي که در سطح استان به دليل اعتبارات و کمبود بودجه در مرحله ورشکستگي و تعطيلي قرار دارند اقداماتي است که مي توان در جهت رونق اقتصادي استان از آنها استفاده نمود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها