وزیر علوم سومالی با دکتر فرهادی دیدار و گفتگو کرد

خانه خبرها
وزير علوم سومالي با دکتر فرهادي ديدار و گفتگو کرد

دکتر محمدفرهادي وزير علوم، تحقيقات و فناوري کشورمان با  دکتر قاسم حسين وزير علوم سومالي در محل اين وزارت ديدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومي ، دکتر فرهادي در اين ديدار با اشاره به وجود تفاهم نامه موجود بين دو کشور اظهار داشت: تعداد 23 دانشجو از کشور سومالي در دانشگاه هاي کشورمان به صورت بورسيه تحصيل مي كنند و ما آمادگي داريم تا همکاري بيشتري در زمينه انتقال تکنولوژي و آموزش هاي فني - حرفه اي به دانشجويان سومالي ارائه دهيم .
دکتر فرهادي در خصوص ارائه خدمات بشردوستانه ايزان به مردم سومالي نيز گفت : ايران در سومالي کلينيکي دارد که از سوي هلال احمر خدمات پزشکي ارائه مي کند و از اين طريق نيز مي توان برخي آموزش ها را در زمينه توانبخشي و خدمات بهداشت و درماني اوليه ارائه داد.
وي همچنين آمادگي آموزش عالي كشورمان را براي ارائه بورس تحصيلي سالانه به 5 نفر از دانشجويان سوماليايي اعلام كرد .
دکتر قاسم حسين وزير علوم سومالي نيز كه براي شركت در كنفرانس وزيران علوم ، فناوري و نوآوري كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران به سر مي برد ، در سخناني گفت: من به تازگي در اين سمت مشغول فعاليت شده‌ام و خوشحالم که نتيجه اين سفر بتواند جوابگوي احتياجات ما باشد و از طرف رئيس جمهور، مردم و سفير کشورمان از شما تشکر مي کنم.
وي افزود: ما نسل جواني داريم که بسيار آماده پذيرش تکنولوژي هستند و بسيار مايليم که يافته ها و پيشرفت هاي علمي و فناوري جمهوري اسلامي ايران را به اساتيد و معلمان مان انتقال دهيم.  
وزير علوم سومالي همچنين خواستار برگزاري دوره هاي آموزشي آكادميك کوتاه مدت 3 و4 ماهه  براي اساتيد دانشگاه هاي سومالي توسط آموزش عالي ايران شد و تصريح کرد: از اين طريق انتقال اطلاعات صورت مي گيرد و اساتيد پس از بازگشت مي توانند مهارت ها را به کار گيرند. 
وي در پايان خاطرنشان کرد: من حامل پيام دوستي بين دو کشور هستم. در 20 سال گذشته به دليل مسائل امنيتي ارتباط ما با کشورها و برادران مسلمان‌مان کم شده که اميدواريم اين ارتباط بتواند در زمينه هاي فرهنگي و مسائل ديگر تقويت يابد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها