وزیر علوم: افزایش تولیدات داخلی از مصادیق اقتصاد مقاومتی درکشور است

خانه خبرها
وزير علوم: افزايش توليدات داخلي از مصاديق اقتصاد مقاومتي درکشور است

دكتر محمد فرهادي وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري دربازديداز پنجمين جشنواره و نمايشگاه ملي علم تا عمل گفت: برگزاري نمايشگاه هاي فناوري، افزايش توليدات داخلي و تاسيس رشته هاي آموزشي منجر به کارآفريني از مصاديق اقتصاد مقاومتي درکشوراست.
«به گزارش روابط عمومي »، دكتر فرهادي در اين بازديد با اشاره به دستاوردهاي فناوري توسط محققان کشوراظهار داشت: ورود فارغ التحصيلان داراي مهارت به عرصه اقتصاد دانش بنيان و رفع نيازکشور از طريق آنها را مي توان از ديگر مصاديق اقتصاد مقاومتي برشمرد.
وي افزود : با تلاش اين افراد خروج ارز از کشور کاهش يافته و نمونه هاي متعددي ازفناوري که قبلا وارد مي شد اکنون درداخل توليد مي شود و اين نشان ازتحقق اقتصاد مقاومتي درکشوردارد.
وي درخصوص جلوگيري از موازي کاري دربرنامه هاي فناوري وزارت علوم و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري گفت: بين معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و وزارت علوم همکاري و هماهنگي وجود دارد به طوري که دراين نمايشگاه پارک هاي علم وفناوري، دانشگاه ها و شرکت هاي دانش بنيان حضوردارند و اين نشان از همکاري وزرات علوم و معاونت است.
دكترفرهادي همچنين با اشاره به برگزاري اجلاس وزراي علوم کشورهاي غيرمتعهد درتهران اظهار داشت : در اين اجلاس مذاکرات خوبي انجام شد تا بتوانيم با اين کشورها تبادل علم و فناوري داشته باشيم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها