اخلاق مداری در سرلوحه کار دانشگاه قرار دارد/هرکس میخواهد با مدیریت جدید دانشگاه کار کند باید برنامه مکتوب داشته باشد

خانه خبرها
اخلاق مداري در سرلوحه کار دانشگاه قرار دارد/هرکس ميخواهد با مديريت جديد دانشگاه کار کند بايد برنامه مکتوب داشته باشد

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، آقاي دکتر علي اکبري سرپرست محترم دانشگاه در نشست خبري با اصحاب رسانه ضمن گراميداشت اعياد شعبانيه و آزاد سازي خرمشهر گفت: دانشگاه ايلام با مأموريت هاي مشخص به عنوان يک سرمايه ملي در استان مطرح بوده و با تأکيد بر توسعه همه جانبه و متوازن، براي تثبيت و تحکيم جايگاه اول علمي، پژوهشي در استان تلاش مي کند.

آقاي دکتر علي اکبري با بيان اينکه ما در اين مملکت وقتي براي تلف کردن نداريم در خصوص برنامه هاي مديريتي خود در دانشگاه گفت: اگر کسي در دانشگاه به کار گرفته ميشود بايد تجربه لازم را داشته باشد وبرنامه مدون و قابل اجرا در دست داشته باشد.

با بيان اينکه دانشگاه ايلام نماد آموزش عالي استان ودانشگاهي است پيشتاز قانون مدار، پاسخگو، مأموريت گرا، با اخلاق، خلاق وکارآفرين،تصريح کرد:  رئيس دانشگاه وظيفه دارد سياست هاي کلي را براساس قانون اعلام کند و براساس قانون جهت گيري ها و سياست ها را اعمال نمايد و هيچگاه نميتواند بي توجه به قوانين جمهوري اسلامي و فرمايشات رهبري عمل کند.

وي با اشاره به اين نکته که بايد به سوي قانون مندي حرکت کنيم گفت: معتقديم افرادي که به آنها اختيارات داده مي شود بايد نسبت به اختياراتي که به آنها داده شده پاسخگو باشند وپاسخگويي را وظيفه خود ميدانيم.

سرپرست دانشگاه ايلام اظهار داشت:  بردن دانشگاه به حاشيه را ظلم به دانشگاه ميدانيم و از شما کمک ميخواهيم نگذاريد دانشگاه به سمتي غيراز مسئوليت اصلي اش برود.

وي مسئوليت و رسالت اصلي دانشگاه را ارتقاء و پيشرفت در حوزه هاي آموزش، پژوهش و فرهنگ دانست و ابراز داشت: بحث منزلت و شأن اساتيد و دانشجويان و ارباب رجوع  از مشکلات استان ايلام است لذا اخلاق مداري در سرلوحه کار دانشگاه قرار دارد.

آقاي دکتر علي اکبري با اشاره به محروميت هاي استان خاطرنشان کرد: استان ايلام نياز به خلاقيت و نوآوري و خود باوري و کارآفريني دارد و مديران ما نمي توانند با روز مرگي و رکود دانشگاه را پيش ببرند.

وي با تأکيد بر اين موضوع که دانشگاه بايد خلاق  و کارآفرين باشد، تصريح کرد:هرکس ميخواهد با مديريت جديد دانشگاه کار کند بايد برنامه مکتوب داشته باشد به مديران قبلي ابلاغ شده که عملکرد قديم خود را به همراه برنامه جديد نوشته و ارائه دهند.

سرپرست محترم دانشگاه افزود: مديران جديد بايد با برنامه ي جديد دانشگاه که تدوين شده و تحويل وزيرعلوم هم شده است نوع مديريت خود را متناسب با برنامه هاي دانشگاه تغيير دهند و همکاري هاي مؤثر با نهادهاي دانشگاهي داشته باشند.

آقاي دکتر علي اکبري به تاريخچه تأسيس دانشگاه اشاره و يادآور شد: دانشگاه در سال 55 با دو رشته کارداني دامپروري و با عنوان يکي از واحدهاي اقماري دانشگاه رازي کرمانشاه شروع به کار نمود اما در سال 70 با تدبير مدبرانه مقام معظم رهبري رسماً بعنوان دانشگاه ايلام شروع به فعاليت کرد.

وي افزود: بعد دو دهه از تشکيل اين دانشگاه الحمدالله در حال حاضر با 7 دانشکده، 82 رشته تحصيلي در تمام مقاطع تحصيلي، 175 هيئت علمي تمام وقت و بيش از شش هزار دانشجو فعاليت مي کند.

آقاي دکتر علي‌اکبري اظهار داشت: دانشگاه در حوزه دانشجويي، علاوه بر بسيج که يک مجموعه فراتشکلي است در قالب دو تشکل دانشجويي، 15 کانون فرهنگي و 39 انجمن علمي فعاليت دارد که اين نشان از پويايي و بالندگي دانشگاه و دانشجويان است.

وي تصريح کرد: در سال تحصيلي جديد براي 4 رشته مهندسي شيمي، برق قدرت، فيزيک و آبخيزداري براي اولين بار در مقطع کارشناسي ارشد دانشجو مي پذيريم وهمچنين براي راه اندازي دانشکده دهلران برنامه ريزي و اقدامات لازم صورت گرفته است.

سرپرست دانشگاه ايلام در خصوص تعامل با کشور عراق بيان کرد: در بازديدي که مسئولان عراقي از استان داشته اند براي بازديد از دانشگاه استان واسط برنامه ريزي شده و تعامل با ساير دانشگاه هاي اين کشور و جذب دانشجو در دستور کار قرار گرفته است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها