ستاد بحران استان در دانشگاه ایلام برگزار شد

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي, بارندگي شديد باعث جاري شدن سيل در سطح شهر ايلام شده که خسارت  مالي و جاني را براي مردم ايلام به همراه داشته است، به همين منظور جلسه ستاد بحران و شوراي برنامه ريزي استان به ميزباني دانشگاه ايلام با حضوردکتر محمدباقر نوبخت معاون رييس جمهور و رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور، آقاي حسين فريدون دستيار ويژه رئيس جمهوري و اعضاء اين ستاد ،قبل از ظهر امروز جمعه برگزارشد.

دکترنوبخت: رياست جهموري بطور جدي پيگير وضعيت سيل زدگان استان ايلام است

 محمدباقر نوبخت اظهار داشت:رياست محترم جمهوردستور لازم در خصوص رسيدگي به وضع پيش آمده در ايلام را صادر کرده و با توجه به حجم خسارت هاي وارد شده، از بنده خواستند در سريع ترين زمان  به ايلام سفر کنم.
وي افزود: اين واقعه نخستين حادثه طبيعي در کشور نبوده و بطور حتم آخرين آنها هم نيست اما نحوه واکنش به اين حوادث طبيعي و عملکرد مسئولان بحران نسبت به خدمات رساني آنها به آسيب ديدگان را پر اهميت مي کند.
نوبخت با اشاره به بازديد ميداني از مناطق سيل زده و خسارت هاي وارد شده به تاسيسات زيربنايي و منازل مردم تاکيد کرد: خسارت هاي وارده بسيار زياد و بالاست و مردم بايد دست گرم و پرتلاش دولتمردان تدبير و اميد را درکنار خود حس کنند.
سخنگوي دولت يادآور شد: بايد تا قبل از پايان امشب نيازهاي ضروري سيل زدگان مورد شناسايي قرار گرفته و تامين شود و دستگاه هاي مرتبط امکانات و تجهيزات خود را براي خدمات رساني به آسيب ديدگان بسيج کنند.
وي خواستار تشکيل ستاد ساماندهي مردمي براي رسيدگي به مشکلات آسيب ديدگان شد و گفت: بدون همراهي مردم خدمت رساني به سيل زدگان زمان بر خواهد بود البته اين به معني عجز و ناتواني دولت در خدمات رساني به مردم نيست بلکه نمونه بارز همدلي و همزباني دولت با مردم است.
نوبخت ادامه داد: دولتي که توانست بحران هسته اي را بخوبي مديريت کرده و آن را به سرانجام برساند اين بحران هاي مقطعي و کوچک خللي در اراده و توان خدمت گزاران نظام براي رسيدگي به مشکلات مردم وارد نخواهد کرد.
معاون رئيس جمهور گفت: امکانات زيرساختي و تجهيزاتي استان ايلام نسبت به ديگر استان ها کمتر است و با بکارکيري تجهيزات ديگر استان ها تلاش مي کينم از آلام و رنج هاي آسيب ديدگان کم کرده و هر چه سريعتر وضعيت را ساماندهي کنيم.
وي با اشاره به احتمال ادامه بارش ها و کاهش دما تاکيد کرد: اسکان اُسيب ديدگان و تامين نيازهاي ضروري آنها بايد تا امشب انجام شود و در نشست روز يکشنبه هيات دولت شرايط استان ايلام را بطور ويژه مورد ارزيابي قرار داده و اعتبارات مورد نياز براي جبران خسارت هاي وارده را تخصيص مي دهيم.
نوبخت با قدرداني از تلاش همه ارگان ها و دستگاه هاي کشوري و لشکري در حادثه سيل اخير در ايلام افزود: هنوز نتوانسته ايم انتظارات به حق مردم آسيب ديده را تامين کنيم ولي تمام مسئولان و نهادهاي اجرايي پاي کار هستند تا هر چه سريعتر مشکلات ايجاد شده را بر طرف کنيم وبخشي از کمک دولت به آسيب ديدگان بصورت بلاعوض و بخشي نيز با استفاده از تسهيلات ارزان قميت جبران خواهد شد.

دکتر علي اکبري : تمام تلاش ما حفظ سلامت دانشجويان و در امان نگه داشتن آن ها است

 در ادامه اين جلسه دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به اينکه تمام تلاش ما حفظ سلامت دانشجويان و در امان نگه داشتن آن ها است بيان داشت:سه دانشگاه استان شامل پرديس خواهران، خوابگاه دانشگاه فني خواهران و پيام نور استان و همچنين بخش هايي از دانشگاه ايلام نيز آسيب ديده اند که مهمترين آن خط انتقال آب دانشگاه است که قطع شده است.

وي با بيان اينکه تزريق امکانات به استان ايلام قابل کتمان نيست اظهار داشت: ما در دانشگاه ايلام آماده هر گونه کمکي در اين زمينه مي باشيم و دانشجويان استان براي امداد رساني اعلام آمادگي نموده اند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها