جهان اسلام باید تمام قد در مقابل آل سعود و اربابان آنها بایستد

خانه خبرها
جهان اسلام بايد تمام قد در مقابل آل سعود و اربابان آنها بايستد

به گزارش روابط عمومي دانشگاه و به نقل از ايلام رصد؛ حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدباقرهاشمي معاون نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ايلام، درتشريح حادثه دلخراش منا گفت: اين حادثه از چند بعد قابل توجه و بررسي است جايگاه رفيع جان باختگان منا بر اساس اعتقادات ديني و آيات قرآن کريم که در سوره حج آيه 58و59 مي فرمايد آنها که در راه خدا مهاجرت کرده اند سپس کشته شدند و يا جان باخنه اند قطعاً خداوند به آنها رزقي نيکو مي بخشد و بي ترديد خداوند بهترين روزي دهندگان است و آنان را حتما به جايگاهي که آنرا مي پسندند وارد مي کند.

وي افزود:  اينها هم مهاجر الله، هم زائر حرم امن خدا و هم در پي اجراي فرمان و تعظيم شعائر الله بودند و هم مظلومانه و با لب تشنه به لقاء معبود نائل آمدند لذا طبق آيه شريفه جايگاهي که خداوند براي آنان مي پسندندو در آن  آرام مي گيرد « ليدخلنهم مدخلاً يرضونه» است.

حجت الاسلام هاشمي اضافه کرد: بعد ديگر حادثه،  دردناک و جانگاه بودن آن براي همه وجدان هاي بيدار، ملت هاي مصيبت زده و خانواده هاي داغدار وجهان اسلام، که قصور کنندگان و عاملان اين فاجعه به هيچ وجه قابل بخشش و گذشت نيست و بايد در دادگاه صالحه محاکمه شوند.

معاون نهادنمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ايلام، در تبيين بعد سوم اين اتفاق عظيم اظهار داشت: مقصر اصلي اين فاجعه بدون ترديد حکام آل سعود است بدليل بي تدبيري، مسئوليت ناپذيري، سهل انگاري، عدم برنامه ريزي، کوتاهي در امداد رساني، ناديه گرفتن تمام وظايف انساني، اخلاقي، حقوق بشري، ميزباني و تعهدات بين المللي، البته اگر توطئه و تعمدي در کار نباشد .

حجت الاسلام هاشمي افزود:  با توجه به رفتارهاي حماقت آميز و بدور از عرف بين المللي و توافقات برگزاري مراسم عظيم حج مجرم اين قصه تلخ آل سعود و حاميان آن شيطان بزرگ آمريکا و اسرائيل و هم پيمانان منطقه آنها است، بدليل رفتار آنها در حين فاجعه و بعد از فاجعه، که اگر حمايت هاي بي دريغ آمريکا و صهيونيست ها از اين رژيم فرسوده مستبد، حامي ترورييسم وجنايت کار نبود جرات گستاخي، بي تفاوتي، عدم پاسخگويي را به خود در مقابل جهان اسلام و ملت هاي آسيب ديده و داغدار نمي داد.

وي با بيان اينکه در کنار آل سعود آمريکا و رژيم نامشروع اسرائيل و بعضي مزدوران منطقه اي آنها مجرم و مقصرهستند، خاطرنشان کرد:  بايد يک بسيج عمومي برعليه آنها در عرصه هاي فضاي مجازي سياسي اقتصادي و حقوقي سازماندهي شود تا به آزادي حرمين از اشغال آل سعود منتهي شود.

معاون نهادنمايندگي ولي فقيه بيان کرد: بايد از مرحله تحريم مراسم حج و تظاهرات و گفتگوهاي بي حاصل عبور شود و جهان اسلام بايد تمام قد در مقابل آل سعود و اربابان آنها بايستد وآنچه به گستاخي و عدم پاسخگويي آل سعود پايان داد و آنها را به تمکين در مقابل خواست ملت ايران و ساير ملتهاوادار کرد نهيب علي زمان بود که فرمود جواب ما سخت و خشن خواهد بود. 

حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدباقرهاشمي معاون نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ايلام افزود: حکام آل سعود و اربابان آنها بدانند سپاه اسلام و ملت هاي مسلمان جهان و نيروي مقاومت در صورت عدم تغيير رفتارآنان، در تدارک آزادسازي حرمين شريفين از چنگال آل سعود است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها