سخنرانی علمی دانشجوی دانشگاه کپنهاگ دانمارک

خانه خبرها
سخنراني علمي دانشجوي دانشگاه کپنهاگ دانمارک

به گزارش روابط عمومي، بنا به دعوت گروه فيزيک خانم عذرا بهادري دانشجوي دکتري رشته بيو فيزيک دانشگاه کپنهاگ دانمارک در دانشگاه ايلام سخنراني نمود.

خانم بهادري در سخناني  با عنوان "اهميت انکار ناپذير بيوفوتنيک در نانوپزشکي"بيان داشت: تلاش بر اين بود که آخرين دست آوردهاي روز دنيا در زمينه کاربرد بيوفيزيک و بيوفوتونيک در پزشکي نوين به استحضار اساتيد و دانشجويان دانشگاه ايلام رسانده شود.

وي افزود:امروزه در دنياي علم شاهد پيشرفت هرچه بيشتر مطالعات بين رشته اي و چند رشته اي هستيم. در اين گونه تحقيقات، آخرين دستاورد هاي شاخه هاي مختلف علم به اشتراک گذاشته ميشود تا به کمک آن راه حل هاي نويني براي حل مشکلات بشر به دست آيد. علوم پايه نقش بسيار مهمي در اين زمينه ايفا ميکنند. در واقع زمينه لازم براي تبديل علم به تکنولوژي از نتايج به دست آمده در آزمايشگاه هاي علوم پايه فراهم مي گردد که نتيجه آن کشف روش هاي جديد در جهت حل مشکلات زندگي روزمره مي باشد.

خانم بهادري گفت: به طور ويژه بر نقش مهمي که ترکيب دو علم فيزيک و زيست شناسي در ابداع روش هاي نوين در علم پزشکي گذاشته است تاکيد شد و تلاش گرديد تا دانشجويان از اهميت انجام تحقيقات بين رشته اي آگاه گردند و انگيزه لازم در زمينه انجام چنين تحقيقاتي در آنها ايجاد گردد.  به عنوان مثال، اشاره گرديد که نقش علم فيزيک در جايگزين کردن روش هاي درماني پزشکي سنتي با روش هاي نوين درماني که اصطلاحا به "نانوپزشکي" مشهورند ميتواند بسيار پررنگ باشد. و به اين ترتيب ميتوان روش هاي درماني را که در پزشکي سنتي به صورت عمومي تمام بدن را تحت تاثير اثرات جانبي خود قرار ميدهند، با روش هاي درماني هدفمند که در آنها تنها سلول بيمار هدف عمليات درماني قرار ميگيرد جايگزين نمود. اين مسئله از نظر ارتقاي کيفيت درمان در علم پزشکي بسيار حائز اهميت است و انقلاب بزرگي در پزشکي نوين محسوب ميگردد.

اميد که چنين تلاشي در جهت به اشتراک گذاري بخشي از دانشِ بيوفيزيک دانشگاه کپنهاگ با استاتيد و دانشجويان دانشگاه ايلام، زمينه را براي بنيان نهادن چنين شاخه هاي نوين علمي در ايران عزيز فراهم آورد و در آينده نزديک شاهد پايه ريزي و پيشرفت دانش هاي بين رشته اي در کشور عزيزمان ايران باشيم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها