جلسه هماهنگی سیاست‌گذاری کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها
جلسه هماهنگي سياست‌گذاري کرسي‌هاي نظريه‌پردازي، نقد و مناظره در دانشگاه ايلام برگزار گرديد

با حضور رئيس دانشگاه و  معاون مرکز حمايت از کرسي‌هاي نظريه‌پردازي، نقد و مناظره شوراي عالي انقلاب فرهنگي، جلسه هماهنگي سياست‌گذاري کرسي‌هاي نظريه‌پردازي، نقد و مناظره در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

 به گزارش روابط عمومي، جلسه هماهنگي سياست‌گذاري کرسي‌‌هاي نظريه‌پردازي، نقد و مناظره دانشگاه ايلام با حضور دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه، حجت‌الاسلام غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، دکتر مسگر معاون مرکز حمايت از کرسي‌هاي نظريه‌پردازي، نقد و مناظره شوراي عالي انقلاب فرهنگي، معاونين دانشگاه، رؤساي دانشکده‌ها و اعضاي حقيقي  شوراي کرسي‌هاي نظريه‌پردازي، نوآوري و نقد دانشگاه، صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

در اين جلسه دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه، اهتمام شوراي عالي انقلاب فرهنگي در راه‌اندازي کرسي‌هاي نظريه‌پردازي، نقد و مناظره در سطح دانشگاه‌هاي کشور را اقدامي ارزشمند عنوان کرد و اظهار داشت: اينکه نياز به گفتگو، انديشه‌ورزي، نقد، آزادانديشي، مناظره و نهايتاً نظريه‌پردازي از درون بخشي از حاکميت ايجاد شده و گام‌هاي عملي براي تحقق آن در حال برداشته شدن است، مايه خرسندي است، براي اينکه اين مهم نياز ضروي جامعه ماست.

رئيس دانشگاه افزود: در جامعه ما موانع مختلف ساختاري، مالي، نگرشي و غيره در اين زمينه وجود دارد و از طرفي پياده‌کردن اين رويکرد پيش‌نيازهاي خاصي را مي‌طلبد، لذا شوراي عالي انقلاب فرهنگي ضمن رفع موانع موجود، بايد بسترسازي لازم را هم در اين زمينه داشته باشد.

دکتر علي‌اکبري، تصريح کرد: يکي از الزامات مهم در اين زمينه اين است، که اجازه دهيم آحاد مردم به راحتي و بدون لکنت انتقادات، پيشنهادات، نظرات و سؤالات خود را مطرح کنند، تا مشکلات، موانع و بن‌بست‌ها بصورت دقيق شناسايي شده و زمينه حل و فصل آنها مهيا گردد.

رئيس دانشگاه يادآور شد: در دانشگاه ايلام تک‌صدايي حاکم نيست، بلکه چند صدايي را تثبيت کرده‌ايم و در اين راستا در اين چند سال تعداد زيادي کرسي‌هاي آزادانديشي، تريبون آزاد و مناظرات دانشجويي در قالب موضوع‌هاي متنوع برگزار شده است و براي همين بستر لازم براي راه‌اندازي کرسي‌هاي نظريه‌پردازي، نقد و مناظره در بين اساتيد و دانشجويان به خوبي آماده است.

در اين جلسه حجت‌الاسلام غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با بيان اينکه نظريه‌پردازي يک کابوس نيست، تأکيد کرد پرداختن به اين موضوع يکي از نيازهاي جدي جامعه ماست، که البته سازوکار خاص خود را مي‌طلبد و از جمله اينکه بايد مؤلفه‌هاي اخلاق حرفه‌اي در اين حوزه تدوين و تبين گردد.

در ادامه دکتر مسگر معاون مرکز حمايت از کرسي‌هاي نظريه‌پردازي، نقد و مناظره شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينکه مشي و رويکرد شورا در اين زمينه بر تعامل بنا شده است، تأکيد کرد تفاهم و وفاق لازم براي راه‌انداي کرسي‌هاي نظريه‌پردازي، نقد و مناظره در سطح دانشگاه‌ها شکل گرفته است.

دکتر مسگر در ادامه ساختار مرکز کرسي‌هاي نظريه‌پردازي، نقد و مناظره شوراي عالي انقلاب فرهنگي، روند ارائه پيشنهادات و حمايت‌هاي مورد نظر را تشريح کرد.

در اين جلسه همچنين اساتيد حاضر؛ نظرات، پيشنهادت و سؤالات خود را مطرح کردند و دکتر مسگر هم پاسخ‌هاي لازم را ارائه نمود.

در پايان اين جلسه حکم انتصاب دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه بعنوان  رئيس کميته دستگاهي کرسي‌هاي نظريه‌پردازي، نقد و مناظره دانشگاه ايلام از طرف دکتر عبدالحسين خسروپناه رئيس دبيرخانه هيأت حمايت از کرسي‌هاي نظريه‌پردازي، نقد و مناظره شوراي عالي انقلاب فرهنگي تحويل ايشان گرديد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها