وزیر علوم: دانشگاه ایلام جزو نمونه‌های خوب توسعه دانشگاهی در سطح کشور است

خانه خبرها

دکتر منصور غلامي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري در آيين امضاي تفاهم‌نامه‌هاي واگذاري اراضي دانشگاه‌هاي ايلام، قم و بين‌المللي امام خميني (ره) قزوين به پارک‌هاي علم و فناوري اين سه استان‌ تاکيد کرد: دانشگاه ايلام جزو نمونه‌هاي خوب توسعه دانشگاهي در سطح کشور است، که قطعاً مديريت، زحمات و پي‌گيري‌هاي دکتر علي‌اکبري بعنوان يکي از رزمندگان عرصه علم و فناوري در سطح کشور، در روند اين توسعه نقش محوري داشته است.

    به گزارش روابط عمومي و به نقل از اداره کل روابط عمومي وزارت علوم‌، در آيين امضاي تفاهم‌نامه‌هاي واگذاري اراضي دانشگاه‌هاي ايلام، قم و بين‌المللي امام خميني (ره) به پارک‌هاي علم و فناوري اين سه استان،‌ که صبح روز شنبه 1399/06/29 به صورت حضوري و مجازي در سالن همايش شهداي جهاد علمي وزارت عتف برگزار شد، دکتر غلامي وزير علوم، تحقيقات و فناوري با گرامي‌داشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به عملکرد مفيد پارک‌هاي علم و فناوري در سال‌هاي اخير اظهار داشت: در هشت سال اخير با توجه به رويکرد جديد کشور در توجه به پارک‌هاي علم و فناوري، مراکز رشد و تاسيس شرکت‌هاي دانش بنيان، توسعه فناوري‌ها و استفاده از اين فناوري‌ها در اين مراکز در جهت توليد و اشتغال و ايجاد درآمد، روز به روز بيشتر شده و نمود و اثرگذاري اين مراکز هم بارزتر شده است.

وزير علوم با بيان اينکه يکي از وجوه توسعه آموزش عالي در بخش علم و فناوري، ارائه روش‌هايي براي توسعه فناوري‌ها در زمينه‌هاي مختلف علمي است، گفت: پارک‌هاي علم و فناوري و مراکز رشد بستر مناسبي براي انجام اين امر هستند و هر تلاشي در اين مراکز علمي در راستاي تحقق اين اهداف است.

وي با اشاره به فعاليت مناسب پارک‌هاي علم و فناوري در سال‌هاي اخير با توجه به محدوديت‌هاي ناشي از تحريم‌ها گفت: حرکت جوانان و نوآوران و کارآفرينان در پارک‌هاي علم و فناوري و مراکز رشد را مي‌توان به يک حرکت جهادي تشبيه کرد که براي نااميدي بدخواهان کشور و اميدواري مردم براي ساخت آينده کشور به دست مردم و جوانان کشور انجام مي‌شود.

وزير علوم با بيان اينکه حاصل واگذاري بخشي از اراضي دانشگاه‌ها به پارک ها، به نفع پارک‌ها بوده و نتيجه آن سوددهي بيشتر و بهتر به مردم و همچنين محقق شدن اهداف پارک‌هاست، گفت: دوري پارک‌هاي علم و فناوري از دانشگاه، رفت‌و آمد بين اين دو مرکز علمي را بسيار محدود مي‌کند، در حالي که اگر پارک در داخل دانشگاه باشد رفت و آمد اساتيد به آنجا خيلي بيشتر انجام مي‌شود و حتي دانشجويان هم مي‌توانند با سهولت به پارک‌ها رفته و با بخش‌هاي مختلف آن آشنا شوند و تاثيرگذاري اين رفت و آمدها براي دانشجويان در جهت کسب تجربه و انتخاب شغل آينده‌شان بسيار مهم است.

دکتر غلامي افزود: خوشبختانه دانشگاه‌ها اراضي خوبي در اختيار دارند و به همه آن هم نيازي ندارند، ولي در مواقع اين‌چنيني به کارشان مي‌آيد و مجموعه‌اي که شکل مي‌گيرد بايد با نگاه به دانشگاه‌هاي نسل چهارم ادامه فعاليت دهد که در اين صورت همکاري مجموعه دانشگاه و پارک کاملاً موثر خواهد بود.

وزير علوم در بخش ديگر سخنان خود با بيان اينکه دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام از سابقون حوزه آموزش عالي کشور مي‌باشند، که سال‌ها شاهد تلاش‌‌هاي ايشان براي توسعه علم و فناوري در سطح استان ايلام بوده‌ايم، اظهار داشت: دانشگاه ايلام جزو نمونه‌هاي خوب توسعه دانشگاهي در سطح کشور است، که قطعاً مديريت، زحمات و پي‌گيري‌هاي دکتر علي‌اکبري بعنوان يکي از رزمندگان عرصه علم و فناوري در سطح کشور، در روند اين توسعه نقش محوري داشته است.

دکتر غلامي در پايان از رؤساي دانشگاه‌هاي ايلام، قم و ‌ امام خميني (ره) به دليل واگذاري بخشي از اراضي اين دانشگاه‌ها به پارک هاي علم و فناوري استان‌هاي ذيربط تشکر و قدرداني کرد.

در اين آيين، دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام، با بيان اينکه امروز يک روز استثنايي براي مجموعه آموزش عالي استان ايلام است، اظهار داشت: خوشحالم امروز بعنوان يک روز درخشان در خدمت شما هستيم که بخشي از يک چرخه بزرگ که به هم قول داديم، يعني ايجاد چرخه علم و فناوري محقق شد و اين گام بلندي براي ايجاد منطقه ويژه علم و فناوري ايلام مي‌باشد.

دکتر علي‌اکبري، امضاي تفاهم‌نامه واگذاري 30 هکتار از اراضي دانشگاه ايلام به پارک علم و فناوري ايلام را نتيجه يک اقدام بزرگتر عنوان کرد و گفـت: اواخر سال گذشته و بعد از 45 سال، با زحمات طاقت‌فرسا و پي‌گيري‌ها متوالي، در نهايت اختلاف با مالکين مشاعي سندار در پرديس اصلي دانشگاه ايلام حل گرديد و مالکيت دانشگاه ايلام بر اين اراضي به رسميت شناخته شد، که کسب اين موفقيت مهم راه را براي انعقاد تفاهم‌نامه امروز هموار کرد.

رئيس دانشگاه ايلام در ادامه به حل مشکل راه‌هاي دسترسي به دانشگاه علوم پزشکي ايلام اشاره کرد و يادآور شد: با اين اقدام و با حضور دانشگاه علوم پزشکي، دانشگاه فرهنگيان و پارک علم و فناوري ايلام در جوار دانشگاه ايلام، وعده رئيس دانشگاه براي ايجاد شهر دانشگاهي استان ايلام تحقق مي‌يابد.

دکتر علي‌اکبري، کمک 12 ميلياردي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري براي تکميل و بهره‌برداري برج نوآوري و فناوري دانشگاه ايلام را يک رويداد فرخنده عنوان نمود و اظهار کرد: در اوايل ماه جاري دکتر ستاري معاون علمي و فناوري رئيس جمهور در جريان سفر به استان ايلام، از دانشگاه ايلام بازديد کرد و ضمن افتتاح مجتمع گلخانه‌هاي تحقيقاتي و مرکز نوآوري و فناوري دانشگاه، با اختصاص 12 ميليارد تومان کمک مالي براي راه‌اندازي برج نوآوري و فناوري دانشگاه موافقت نمود، که مراحل اداري آن در حال انجام است و ان شاء الله تا بهمن ماه سال جاري به بهره‌برداري خواهد رسيد.

رئيس دانشگاه ايلام در پايان از زحمات دکتر طاهرپور رئيس پارک علم و فناوري ايلام تقدير کرد و ابراز اميدواري نمود، که هر چه سريعتر مفاد تفاهم نامه منعقد شده امروز نهايي گردد.

در اين آيين همچنين دکتر طاهرپور رئيس پارک علم و فناوري استان با تمجيد از حسن توجه دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام براي انعقاد اين تفاهم‌نامه، گزارشي از وضعيت موجود پارک علم و فنواري ايلام ارائه داد.
در پايان اين جلسه، توافق‌نامه‌هاي واگذاري 30 هکتار از اراضي دانشگاه ايلام به پارک علم و فناوري ايلام، 15 هکتار از اراضي دانشگاه قم به پارک علم و فناوري قم و واگذاري 30 هکتار از اراضي دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) به پارک علم و فناوري قزوين به امضاء رسيد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها